کشف گنج بزرگ زیر خانه زلزله زده / در سرپل ذهاب رخ داد + عکس ها

سکه

 روز گذشته حین حفاری و پی‌کنی یکی از ساختمان‌های تخریب شده بر اثر زلزله آبان‌ماه ۹۶ در سرپل‌ذهاب در حاشیه رودخانه الوند منتهی به محله قدیمی معروف به شاه عباسی، توسط یک بیل مکانیکی تعداد زیادی سکه قدیمی کشف شد.

براساس اظهارات شاهدان، 39 سکه توسط چند نفر راننده کامیون و بیل مکانیکی به نامهای اسد شیرمحمدی، سعید و مسعود نوروزی و امید عباسیان به مقام‌های نظامی تحویل داده شد.

فرماندار سرپل‌ذهاب در گفت‌وگویی ضمن تایید این خبر، اظهار داشت: مردم بلافاصله مسؤولان میراث فرهنگی را در جریان گذاشته‌اند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

محبت جمالی‌نیا ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی هم‌اکنون در محله مورد نظر(ساحلی) این شهر در راستای بررسی مستندات مشغول کاوش هستند تا به زوایای بیشتری از ماجرا پی ببرند.

محبت جمالی‌نیا ادامه داد: براساس گفته‌های اولیه مسؤولان میراث فرهنگی سرپل‌ذهاب، ظاهرا این سکه‌ها متعلق به دوره اشکانیان است، اما مستندات باید بررسی و نظر قطعی در مراحل بعدی کاوش و جستجو اعلام می‌شود.

آنگونه که جمالی‌نیا می‌گوید، شهر سرپل‌ذهاب یک شهر تاریخی بوده و جزو هفت نقطه باستانی کشور محسوب می‌شود.

وی به وجود 224 اثر تاریخی در این شهر اشاره و بیان کرد: 146 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟