گاف قالیباف در مجلس

گاف عجیب قالیباف بازهم خبرساز شد. چشم بندی در جلسه علنی مجلس و هزینه سنگین دیگری از جیب نظام به دلیل تسلط نداشتن قالیباف بر قانون و سازوکارهای مجلس!
به گزارش رکنا، آنها که از ساز و کارهای قانونی حاکم بر مجلس در ۴۰ سال گذشته آگاهند امروز با یک چشم بندی عجیب مواجه شدند و می توان گفت که در جلسه علنی دوشنبه یک هزینه تراشی دیگر از سوی قالیباف و باز هم از جیب نظام تکرار شد. اتفاقی که با واکنش معنادار عصر همان روز رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری مواجه شد و در پی آن دولت در بیانیه‌ای افشا کرد که تصمیم توافق دیروز با آژانس انرژی اتمی، براساس مصوبه جلسه هفته گذشته شورای ‌عالی امنیت ملی که قالیباف عضو آن است، بوده!
اولین برداشت از تصمیم دوشنبه مجلس -که در رویه ای کاملا بر خلاف قانون آیین نامه داخلی اتخاذ شد- این بود که این تصمیم برای درگیر کردن مستقیم ابراهیم رییسی در مقام رییس قوه قضاییه با دولت حسن روحانی اتخاذ شده تا هزینه سنگین افزایش تنش ایران با اعضای برجام در افکار عمومی تنها به دوش مجلس نباشد، تا جایی که برخی نمایندگان حتی خواستار تعیین سریعتر قاضی از سوی قوه قضاییه برای محاکمه حسن روحانی برای عمل نکردن به قانون مجلس شدند.
اما چشم بندی امروز قالیباف چه بود؟
مطابق قانون، مادامی که بررسی لایحه بودجه در دستور کار مجلس باشد، هیچ امر دیگری در دستور قرار نمی گیرد حتی نطق‌های نمایندگان نیز تعطیل می‌شود، البته یک مورد استثناء برای مسائل فوری و فوتی در ماده ۱۸۳ آیین نامه داخلی مجلس در نظر گرفته شده است.
نکته مهم اینجاست که قالیباف چه چیزی را به رأی نمایندگان گذاشت؟ در حالی که خبر بیانیه مشترک و توافق ایران و آژانس آخر وقت دیروز اعلام شد، کمیسیون امنیت ملی مجلس کی جلسه گذاشته و گزارش نقض قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها با این توافق را آماده کرده است؟ در این جلسه کسی از دولت و شورای عالی امنیت ملی و سازمان انرژی اتمی حاضر بوده است؟
طبق قانون گزارش کمیسیون ها برای طرح در صحن علنی باید در دستور کار هفتگی مجلس چاپ شده باشد که نیازمند تصویب در جلسه هفتگی هیات رییسه مجلس است، چگونه این اتفاق در این فاصله کم افتاده است؟!
نهایتاً فرمایش عصر دوشنبه رهبر انقلاب که فرمودند دولت و مجلس این اختلاف را میان خود حل کنند تا تک‌صدایی نمایش داده شود مشخص کرد که تصمیم مجلس برای باز کردن پای قوه قضائیه به ماجرا چقدر اشتباه بوده است و باز هم به دلیل بی تدبیری قالیباف در جایگاه ریاست یک قوه، از رهبر معظم انقلاب هزینه شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟