از هفته آینده دوشنبه‌ها بلیت سینما نیم‌بها می‌شود/ رونمایی از سمفونی حاج قاسم در هفته آینده

به گزارش رکنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر فرهنگ افزود: هفته آینده که به سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم نزدیک می شویم، برای نخستین بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده است. اتفاق مهمی است و این سمفونی هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی افزود: ما به وعده ای که به همه علاقه مندان حوزه موسیقی داده بودیم که برای این مناسبت های با تولیدات فاخر، ملی و مذهبی بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراه کنیم جامه عمل پوشاندیم. ان شاالله این مراسم رونمایی به صورت ویژه برگزار خواهد شد و از رسانه ها به صورت خاص دعوت می کنیم این مراسم مهم را پوشش دهند.

وی افزود: انتقام شهدای عزیز، شهید حاج قاسم و همه بزرگانی که در مسیر اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند را از دشمنان غاصب صهیونیستی و آمریکایی خواهیم گرفت.

اسماعیلی گفت: در طول ماه دی و ماه های بعدی، رویدادهای مهم فرهنگی و هنری کشور را در حال برگزاری هستیم. اختتامیه جشنواره حقیقت روز شنبه برگزار و این اختتامیه به مکانی برای بروز احساسات و عواطف پاک هنرمندان از کشورهای مختلف علیه جنایت های اشغالگران قدس در غزه تبدیل شد.

وی همچنین افزود: در جشنواره سینما حقیقت از مستندساز اهل غزه تجلیل کردیم که در این باریکه، مستند تولید کرده و به این جشنواره ارسال کرده بود.

رونمایی از سمفونی حاج قاسم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد  امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: سمفونی « حاج قاسم » هفته آینده رونمایی می‌شود. وی افزود: امشب اختتامیه جایزه جلال را خواهیم داشت. امسال صدمین سال تولد جلال آل احمد است و در مراسم تالار وحدت امشب مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

وزیر ارشاد گفت: هفته آینده در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سمفونی ویژه حاج قاسم که توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ تولید شده و از این سمفونی رونمایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه « یکی از هنرمندان از داخل خانه خود از غزه با جشنواره ارتباط برقرار کرد» گفت: اختتامیه جشنواره حقیقت به بروز عواطف هنرمندان از کشورهای مختلف در مورد غزه تبدیل شد.

از هفته آینده دوشنبه‌ها بلیت سینما نیم‌بها می‌شود

وزیر ارشاد اعلام کرد: از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه شنبه بلیت سینما نیم بها می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همه کشورهای حوزه تمدنی ایران دعوت کرده‌ایم و در بهمن ماه طی مراسمی گرد هم می آیند. ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و تا آینده نزدیک به عدد ۹۰۰ می رسیم.

وزیر فرهنگ گفت: ما از مستندسازی تجلیل کردیم که در داخل غزه بود. به دلیل موشک باران و بمباران و عدم اجازه برای خروج از غزه از منزل مسکونی با برگزار کنندگان نشست و جلسه ارتباط تصویری برقرار شد.

وی افزود: برگزاری جلسه بین المللی را با حضور ۱۴ کشور داشتیم. ان شالله امشب اختتامیه جایزه قلم و جایزه جلال را داریم. امسال یکصدمین سال تولد جلال آل احمد است. همکاران من در مراسم اختتامیه در تالار وحدت مراسم ویژه ای را تدارک دیده اند و من از رسانه ها دعوت می کنم به عنوان میهمان ویژه وزیر فرهنگ در این اجلاس شرکت کنند؛ همچنین برنامه ها و مناسبت های مهم بعدی هم در راه است.

کدخبر: 958535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟