سردار سلیمانی نماد مقدس است

به گزارش رکنا، شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی بیشتر از هرچیز، میزان قدرت و تأثیرگذاری او در تغییر دادن معادلات غرب را نشان می‌دهد.

عبدالمهدی معتقد است:

«آنچه که شهید قاسم سلیمانی به  مسائل عادلانه جهان اسلام بویژه ملت فلسطین و سوریه تقدیم کرده است، در واقع قطره‌ای از یک دریا است که نمی‌توان در قالب چند جمله یا دیدار به آن اشاره کرد. بررسی زندگینامه شهید نیازمند زمان زیادی است تا کامل ثبت شود.

او یک نماد مقدس برای مسائل بزرگ و عادلانه بود. در شخصیت حاج قاسم سلیمانی یک سمبل و یک پیشگام برای نسل‌های آینده می‌بینیم که براساس آموزه‌های او تربیت می‌شوند. آموزه‌هایی از شخصیت انسان مسلمان، فداکار، مجاهد و میانه رو. او در مقابل دشمنان سختگیر بود برای همین او را هدف قرار دادند. پیش بینی می‌کردند با هدف قرار دادن او، قضیه‌اش را پایان خواهند داد، ولی در حقیقت آنها قضیه او را شکوفاتر کردند و قدرتی که در وی بود را قوی‌تر کردند. شهید سلیمانی خودش آرزوی شهادت می‌کرد و به این آرزویش رسید».

شهادت سردار اگرچه در آن شب غم‌انگیز، بیداری صبح فردا را آشفته کرد، اما در مکتب او، شاگردانی تربیت شدند که راهش را ادامه می‌دهند و خواب را از چشم‌های مکار غرب دور می‌کنند، حتی اگر باز هم ترورها اتفاق بیفتد که به تعبیر امام خمینی(ره):

«این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست.‌‎ ‎‌بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از‌‎ ‎‌مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‌‎ ‎‌شب، متفکران ما را می‌کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت‌‎ ‎‌می‌کردید؛ مباحثه می‌کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است!».

مریم فولادزاده

منبع: ژنرال سلیمانی

کدخبر: 856981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟