زاکانی: تهران 4 هزار کودک خیابانی دارد / برنامه شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر + فیلم
حجم ویدیو: 14.00M | مدت زمان ویدیو: 00:01:54

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه گفت: مدیریت ما در حوزه آسیب های اجتماعی از جنس مشارکتی است و یک جنس از این مدیریت، شکل گیری قرارگاه است و آسیب‌های اجتماعی در تهران زیبنده شهر نیست. یکی از این آسیب‌ها معتادان متجاهر بود، تعدادی از معتادان جمع آوری شدند و به کمپ منتقل شدند و مابقی نیز در حال جمع آوری هستند.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری قبلی گفته می‌شد معتادان، زیستی مخصوص به خود را دارند و باید رها شوند و همین موضوع باعث ایجاد خانه‌های قرمز و افزایش تعداد معتادان شد، ولی ما رویکرد را تغییر دادیم و به دنبال بازسازی معتادان متجاهر هستیم.

زاکانی با اشاره به دستگاه‌های حاضر در قرارگاه اجتماعی گفت: در این قرارگاه استانداری، فرمانداری، بهزیستی، ناجا، کمیته امداد، سازمان زندان‌ها و… حضور دارند و کارگاه کودکان کار تأسیس می‌شود و کارگروهی برای خانواده معتادان و زندانیان نیز تشکیل می‌شود و ظرف دو هفته پیش نویس اولیه آن تعیین خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: تهران را با هویت خانواده دنبال می‌کنیم و شرایط کشور در حوزه جمعیت ویژه است. البته باید توجه داشت که متاسفانه تهران 4 هزار کودک خیابانی دارد که با کودک کار متفاوت است و به همین دلیل ما کارگروه هایی را هم برای ساماندهی موضوعات کودکان کار و کودکان خیابانی ایجاد کرده ایم.

کدخبر: 778588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟