زاکانی: قبلا مشارکت شهرداری در راهپیمایی اربعین بیش از 6 میلیارد تومان بود / تراکم فروشی و شهرفروشی خط قرمز ماست + فیلم
حجم ویدیو: 22.10M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی شیعیان است. راهپیمایی اربعین همه ساله با حضور پرشور شیعیان برگزار می شود. البته در سال گذشته شیوع کرونا مانع برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین شد. در این میان امسال هم فقط 60 هزار نفر از ایران آن هم به شرط عبور از مرز هوایی می توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. شهرداری تهران قصد دارد در صورت تصویب شورای شهر، مبلغ 6 میلیارد تومان در راهپیمایی اربعین مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز لایحه دو فوریتی شهرداری تهران برای مشارکت 6 میلیارد تومانی در راهپیمایی اربعین از سوی علیرضا زاکانی، شهردار تهران به شورای شهر ارائه و در صحن شورا تصویب شد.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار رکنا در این باره گفت: در سال های گذشته شهرداری بیش از 6 میلیارد تومان در راهپیمایی اربعین مشارکت می کرد. البته باید توجه داشت که در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران آمده است که ما می توانیم از خیران هم برای مشارکت در هزینه های راهپیمایی اربعین استفاده کنیم.

وی افزود: رقم امسال مشارکت شهرداری در راهپیمایی اربعین براساس محاسبه بین معاونت خدمات شهری و عزیزان شورای شهر مشخص شده است. تاکید من این است که مشارکت شهرداری در این مراسم حتما به صورت شفاف باشد و اگر هم بعدا قرار باشد تغییری در این رقم صورت گیرد، ما حتما مساله را به عنوان متمم این لایحه به شورای شهر ارائه می کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: عوارض تعیین شده برای ساخت و ساز به این منظور است که ما بتوانیم بازسازی و نوسازی شهر را در قالب طرح جامع انجام دهیم. از نظر ما سرعت بخشیدن به هر چیزی که در قالب قانون باشد، حسن است، اما تراکم فروشی و شهرفروشی خط قرمز ماست که به این سمت نخواهیم رفت.

زاکانی تاکید کرد: 67 درصد از درآمدهای سال گذشته شهرداری تهران از عوارض ساخت و ساز بود، اما این مساله تراکم فروشی محسوب نمی شود، چون این عوارض در قالب قانون دریافت شده است و ما 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر داریم که هزینه های آن با دریافت عوارض تامین می شود.

کدخبر: 720353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟