آخوندی: موضوعات فرهنگی در دوره قبل مورد ظلم واقع شد/ مشکلات شهر با اقدامات فرهنگی حل می شود

موضوعات فرهنگی و اجتماعی این روزها اهمیتی کمتر از موضوعات اقتصادی ندارند. به عقیده کارشناسان فرهنگی و علوم انسانی، در صورت تغییر امور فرهنگی مردم، می توان بر بسیاری از معضلات و مشکلات شهری و اجتماعی فائق آمد. محمد آخوندی در رابطه با اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی در شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از حوزه هایی که می تواند در مدیریت شهری اثر شگرفی بگذارد، حوزه فرهنگ و شاخه های مرتبط با آن است. به عبارتی با اقدامات فرهنگی می توان سایر معضلات شهر مثل ترافیک، حمل و نقل عمومی، تفکیک زباله و امثالهم را به واسطه خود مردم اصلاح کرد. اگرچه ثمربخشی اقدامات فرهنگی، زمان بر هستند اما می توان با برنامه ریزی و مشورت از کارشناسان، اصلاحات و اقدامات موثری در جهت رشد و توسعه حوزه های مختلف در کلانشهری مثل تهران ایجاد کرد.

محمد آخوندی، عضو شورای ششم تهران در بیان اهمیت موضوعات فرهنگی در کلانشهر تهران و وضعیت کنونی شهر طی دوره های اخیر به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: واقعیت این است که موضوعات فرهنگی و اجتماعی در دوره قبلی مورد ظلم واقع و آن طور که شایسته مردم تهران بود به آن پرداخته نشد. به نظر می رسد با زیرساخت های خوبی که در حوزه فرهنگی ایجاد شده بود، می شد در سبک زندگی مردم تغییراتی ایجاد کرد، اگرچه این اتفاق صورت نگرفت.

وی ادامه داد: به عبارتی در بعضی حوزه ها زیرساخت هایی را در مسائل فرهنگی ایجاد کردیم اما فعالیت هایی بر خلاف جامعه خودمان که یک فرهنگ ایرانی اسلامی است، اعمال کردیم. به نظر می رسد کار سخت و دشواری پیش روی شورای شهر تهران است، زیرا بخش عمده ای از مسائل شهر، به موضوعات فرهنگی اجتماعی بر می گردد.

آخوندی بار دیگر بر اهمیت موضوعات فرهنگی در شهر تاکید کرد و گفت: درست است که ساخت بزرگراه و اتوبان، حل معضل ترافیک، حمل و نقل و محیط زیست بسیار مهم است اما اگر مسائل فرهنگی اجتماعی را به شکل صحیح در جامعه اجرا کنیم، خود به خود سایر موضوعات شهری نیز حل می شوند. به عنوان مثال موضوع مشارکت مردم در اداره شهر یکی از موضوعاتی است که با کار فرهنگی پیگیری می شود. ضمناً کار فرهنگی به واسطه یک نهاد مثل شهرداری اجرا نمی شود، اولاً مسئولین باید در آن دخالت کنند و ثانیاً مردم به عنوان اصلی ترین محور مشارکت در اداره شهر وارد میدان شوند.

آیا این خبر مفید بود؟