140 پل در همدان تخریب شد

سید «سعید شاهرخی» شامگاه سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران همدان افزود: در این استان 6 هزار کیلومتر آزاد راه، بزرگراه و راه های شوسه روستایی وجود دارد که با وجود بارش های شدید روزهای گذشته به کمک عوامل اجرایی و مردم هیچ مسیر و جاده ای به طور بلند مدت بسته نشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مربوطه باید به آموزش همگانی توجه ویژه کنند، افزود: از رسانه ها و صدا و سیما و ظرفیت تریبون نماز جمعه برای آموزش همگانی استفاده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه رسانه های استان در وضعیت بحرانی اخیر همکاری و همراهی مناسبی داشتند ادامه داد: برخی افراد صاحبان رسانه نیستند و فقط نکات منفی را منعکس می کنند و تلاش ها و خدمات دستگاه ها را نمی بینند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه اغلب رسانه ها حسن نیت دارند تاکید کرد: افکار عمومی را باید سامان داد تا با کمک و همراهی همه از بحران گذر کنیم.

** میزان خسارت سیل مشخص شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای جبران خسارت وارده در بارش های اخیر گروه های ارزیابی میزان خسارات وارده را برآورد کنند.

امیر خجسته افزود: با اعلام گزارش و هشدارهای قبلی سازمان هواشناسی، از اوایل سال جدید مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و با تمهیدهای اندیشیده شده برای ارایه خدمت مطلوب وارد عمل شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استانداری همدان در پنجم فروردین ماه تشکیل جلسه داد بیان کرد: برای کمک به سیل زدگان و آسیب دیدگان حوادث همه دستگاه های خدمت رسان از جمله سپاه و نیروی انتظامی متحد، همراه و همدل به یاری حادثه دیدگان شتافتند.

خجسته با اشاره به بارش های بی‌نظیر ثبت شده در پایگاه های هواشناسی عنوان کرد: در 30 ساعت گذشته، 134 میلیمتر آسمان استان بارش داشته که این میزان در قیاس نسبت به سال گذشته در نوع خود بسیار بی سابقه است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بازدید شامگاه دوشنبه از راه دسترسی روستای قلعه جوق به راستگویان بیان کرد: این راه در بارش های شب گذشته تخریب و امکان دسترسی و کمک به اهالی روستا را قطع کرده که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

خجسته با اشاره به پیش بینی های انجام شده در ماه های آینده و ادامه بارش های استان همدان گفت: با بررسی نقاط قوت و ضعف مدیریت بحران استان همدان نباید به گونه ای پیش رفت که دچار مشکل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟