ادایی‌های تهران به این رستوران می‌روند و امتیاز جمع می‌کنند+جزئیات

محققان در تازه‌ترین دستاورهای خود به این نتیجه رسیدند که تجملات کوچک استرس را از بین می‌برند. طبق شواهد، فعالیت‌هایی مانند گوش‌ دادن به موسیقی و معاشرت با دوستان استرس را کاهش می‌دهد. البته هرکدام از این فعالیت‌ها ممکن است درنظر برخی قدری تجملاتی باشد.

رستوران های تهران

برخی هم اما این تجملات کوچک را ادا تلقی می‌کنند، مثلا اگر کسی خیلی به پوستش رسیدگی کند، به او ادایی می‌گویند، بماند که شبکه‌های اجتماعی واقعا اصالت برخی از این تجملات کوچک را از بین برده، به هر حال در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نمایش تجمل‌گرایی یا به اصطلاح "ادا" در فضای مجازی به وفور یافت می‌شود. همه ما نیز با رفتارهایی که اصطلاحا به آن «ادایی بودن» یا «ادا درآوردن» می‌گویند آشنا هستیم. رفتاری که امروزه بیشتر از آن با «کلاس گذاشتن» و البته اصطلاحات دیگری که کمی غیرمودبانه هستند یاد می‌شود. این روزها نیز عکس گذاشتن با فلان مغازه پاستافروشی در تهران خیلی باب شده. انگار امتیازی‌ست که برخی نباید از آن غافل شوند. خب برخی ژانرها هم این فرمی‌ست و ما اصلا به عقاید کسی بی‌احترامی نمی‌کنیم.

رستوران های تهران

نکته مهم در این باره این است که دقیقا نمی‌شود گفت کدام رفتار در دسته «ادایی بودن» قرار می‌گیرد. حتی به کار بردن برخی جملات و اصطلاحات هم می‌تواند در زمره چنین رفتاری قرار بگیرد. مثلا برخی از ما در خانه خودمان یک جور رفتار می‌کنیم اما در بیرون و دقیقا در همان موقعیت به شکلی دیگر. حالا سوال این است که آیا ما داریم ادا در می‌آوریم؟ آیا ادایی هستیم؟ نمی‌شود به این سوال پاسخ قطعی داد. چون اصولا هر رفتاری قابل اجرا در هر محیطی نیست. اصلا ما ایرانی‌ها یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» پس نمی‌شود تفاوت رفتار در یک موقعیت اما در دو مکان مختلف را به ادایی بودن نسبت داد. اما نمی‌شود کتمان کرد که برخی رفتارها دیگر واقعا ادا محسوب می‌شود و تحمل کردنی نیست. اصولا معاشرت با این آدم‌های ادایی هم کار بسیار دشواری است و به روحیه آسیب می‌زند.

رستوران های تهران

کدخبر: 998879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟