میثم مطیعی خوش تیپ ترین مداح و داور حسینیه معلی ! + عکس ها ، ازدواج ، بچه هایش و بیوگرافی

در سالهای اخیر شاهد حضور مداحان جوان در این حوزه بوده ایم،مداحانی که شعرها و سروده هایی با سبک نو را عرضه کرده اند.یکی از این مداحان جوان که علاوه بر مسائل مذهبی به مسائل سیاسی و اقتصادی جامعه نیز در مداحی های خود پرداخته میثم مطیعی است. در ادامه این مطلب سلام دنیا ، میثم مطیعی کیست، بیوگرافی میثم مطیعی مداح اهل بیت و همسر و فرزندانش، میثم مطیعی داماد کیست و مصاحبه و عکس های میثم مطیعی را می خوانید.

میثم مطیعی

میثم مطیعی کیست

میثم مطیعی متولد سال 1363 در تهران، مداح و مدرس دانشگاه است. او یکی از مداحان سرشناس اهل بیت است که در اکثر مراسم عزاداری که با حضور رهبر و یا سران نظام بوده به مداحی پرداخته است. همانطور که در قسمت های ابتدایی هم اشاره شد میثم مطیعی علاوه بر مداحی برای اهل بیت درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم نیز پرداخته و به مسئولان کشور انتقادهایی کرده است،به همین دلیل در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.این مداح جوان با شعرهای مذهبی و مداحی های تند علیه صهیونست ها و آمریکا و اسرائیل معروف شده است.

میثم مطیعی

زندگینامه میثم مطیعی مداح اهل بیت

    نام: میثم

    نام خانوادگی: مطیعی

    سال تولد: 1363 

    محل تولد: تهران

    تحصیلات: فارغ التحصیل دکترای تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق (ع)

    حوزه فعالیت: استاد دانشگاه و مداح اهل بیت

    وضعیت تاهل: متاهل

    تعداد فرزندان: دو فرزند پسر

 میثم مطیعی مداح و ذاکر اهل بیت و استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال 1363 در شهر تهران در یک خانواده مذهبی متولد شده است. پدر او حاج محسن مطیعی از مبارزان انقلاب 1357 بود که در سال 1383 در اثر سانحه ای درگذشت و عمویش در جنگ ایران و عراق به شهادت رسید. او فارغ التحصیل دکترای تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه امام صادق (ع) می باشد و در کنار تدریس در دانشگاه برای اهل بیت نیز به مداحی می پردازد.

میثم مطیعی

میثم مطیعی از شاگردان مرحوم آیت الله شیخ آقا مجتبی تهرانی است. البته این مداح جوان از کودکی علاقه زیادی به مداحی داشته و اولین بار مداحی را در 5 سالگی در هیئت عزاداران هندی های مقیم تهران تجربه کرده است و بعد در مقطع اول دبیرستان در بوشهر جلسات مداحی داشته است. حاج میثم مطیعی در مصاحبه هایش عنوان کرده است که پدربزرگش مرحوم «حاج کریم مطیعی» نیز مداح بوده و خانواده مادری اش به خاطر خوش صدایی نام خانوادگی «اندلیب» را دارند. مطیعی در سال 1389 موفق به پذیرش در دوره دکتری در دانشگاه امام صادق شد و در سال 1394 با موفقیت از رساله دکتری تخصصی خود دفاع کرد. در حال حاضر نیز استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) می باشد.

 

میثم مطیعی مداح سرشناس کشورمان در شهر تهران متولد شده است اما اصلیت او سمنانی است.

همسر میثم مطیعی (داور برنامه حسینیه معلی)

میثم مطیعی سال ها پیش ازدواج کرده و متاهل است و صاحب دو فرزند؛ یک پسر هشت ساله و یک پسر سه ساله می باشد. همسر حاج میثم مطیعی نیز تحصیلات عالی دارد و مدرس «دانشگاه» و معلم «مدرسه» می باشد.

عکس میثم مطیعی و همسرش

عکسی از همسر میثم مطیعی در فضای مجازی منتشر نشده است.

فرزندان میثم مطیعی

همانطور که در قسمت بالا گفته شد میثم مطیعی دارای دو فرزند پسر 8 ساله و یک ساله است. اذان و اقامه فرزندش را حاج آقا تهرانی به گوشش خوانده است.

میثم مطیعی داماد کیست

در برخی منابع گفته شده است که میثم مطیعی داماد حاج منصور ارضی می باشد، در مورد صحت این خبر اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

بیماری میثم مطیعی

میثم مطیعی مداح کشورمان به بیماری خاصی مبتلا نبوده و فقط در دوران کرونا به بیماری کرونا مبتلا شده بود و مدتی در قرنطینه بود و نتوانسته بود در ایام فاطمیه دوم به مدیحه سرایی بپردازد.

شروع فعالیت میثم مطیعی

همانطور که در قسمت های بالا نیز گفته شد، میثم مطیعی از کودکی یعنی از 5 سالگی به دلیل علاقه زیادش مداحی را آغاز کرده است، اما او به طور جدی اولین کارهایش را از جلسات آیت الله مجتبی تهرانی آغاز کرده و یکی از موسسین دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله آقا مجتبی تهرانی می باشد و اولین مدیر عامل این موسسه نیز بوده است.

میثم مطیعی در 5 تیر ماه 1396، قبل از نماز عید فطر تهران شعری را خواند که مسئولان به ویژه رئیس جمهور مخاطب او بودند و با این شعر انتقادی توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند. او سعی می کند در مراسماتی که با حضور رهبر و یا سران نظام انجام میشود درباره مسائل سیاسی روز جامعه و مسائل اقتصادی در مداحی خود بپردازد. علاوه بر این برخی از مداحی‌های او که به زبان عربی خوانده شده در میان عرب زبان‌ها بطرز قابل توجهی بازتاب داشته است.

میثم مطیعی

پدر میثم مطیعی

محسن مطیعی پدر مداح جوان میثم مطیعی است و از کودکی به واسطه‌ی پدرش حاج کریم، با مسجد و روضه انس داشته است. او یکی از انقلابیون و مبارزان انقلاب بوده و در فعالیت هایی مانند پخش اعلامیه‌های امام (ره) تا شرکت در تظاهرات و جلسات مخفیانه با جوانان انقلابی حضور داشته است. حاج محسن مطیعی جوانی درس خوان و نخبه بوده است و علاقه زیادی به رشته ریاضی داشته است. قبل از انقلاب در رشته‌ ریاضی آن هم در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کرد و مسئولیت انجمن اسلامی آن دانشگاه بوده است.در نهایت او در اثر سانحه‌ای که در حین بازگشت از مأموریت در 8 دی سال 1383 برایش رخ داد، درگذشت.

میثم مطیعی

پیج اینستاگرام میثم مطیعی

میثم مطیعی با نام meysammotiee@ در اینستاگرام فعالیت دارد، او در حال حاضر 49 هزار نفر دنبال کننده دارد و 166 محتوا از فعالیت های خود منتشر کرده است.

مصاحبه با میثم مطیعی

ماجرای سه تا شین چیست؟

مقتل‌ خوانی را نزد تهرانی یادگرفتم و به قول استادم که شعار بدون شعور مطلوب نیست.من سه تا شین دارم: «شرع»، «شعور» و «شعار» که البته شعار در انتها است، اگر شرع و شعوری نباشد، شعار تاثیری ندارد و مضر و دشمن‌ ساز هم هست.

شغل اصلی تان چیست؟

من به‌ دلیل اشتغالات شغلی و تحصیلی‌ ام هیچگاه مداحی را شغل خودم نمی دانم و این مسئله را به دید توفیق میبینم نه شغل. به همین دلیل در مراسم های مختلفی که دعوت می‌ شوم بدون تعارف همان ابتدا جواب منفی می‌ دهم تا به درس و کارم رسیدگی کنم.

افراد تاثیرگذار زندگی تان چه کسانی هستند؟

«حضرت آقا»، «حاج آقا مجتبی تهران» و حضرت آیت الله «مهدی کنی»  تاثیرگذاری ترین فرد در زندگی من هستند.

صداهای مورد علاقه تان کدام هستند؟

من به صدا، هنر و فن حاج «محمود کریمی» خیلی علاقه دارم، نفس حاج قربون را دوست دارم و به صدای آقای حاج مهدی سماواتی علاقه زیادی دارم.

برای تولید اشعار و نوحه‌های شما چه روندی طی می‌شود و چه میزان از اشعاری که می‌خوانید سیاسی است؟

برای تولید اشعار ابتدا محتوا در نظر گرفته می‌شود و مطالعه و تحقیق جدی روی موضوع انجام می شود، در قدم بعد حتماً به متخصصان رجوع می شود تا مشورت لازم دریافت شود. در نهایت ماحصل محتوا را با شعرا مطرح می‌کنیم.

میثم مطیعی

میثم مطیعی

میثم مطیعی

کدخبر: 976997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟