فیلم تنفس مصنوعی به کلاغ مرده  توسط مرد تهرانی ! / زنده شد !

ویدیویی از نجات یک کلاغ از آب توسط یک مرد در فضای مجازی پربازدید شده است. فردی به نام فریاد مقدم این ملاغ را از آب بیرون می آورد و شروع به احیای این کلاغ می کند. در کپشن این ویدیو نوشته شده است:

این اتفاق امروز افتاد که بلافاصله فیلم گرفتم. غراب (نوعی کلاغ) در اسطوره های ملل مختلف دنیا پرنده ای مقدس است. از اسکاندیناوی گرفته تا عربستان.

غراب در قرآن اولین آموزگار انسان در روی زمین است. وقتی قابیل برادرش را کشت نمی‌دانست با جسدش چکار کند. غرابی آمد و جسد غراب دیگری را در خاک دفن کرد و قابیل گفت: وای بر من که نمی‌‌توانم مثل این غراب باشم: «قال یا ویلتی أعجزت أن أکون مثل هذا الغراب فأواری سوأة أخی فأصبح من النادمین»

در اساطیر اسکاندیناوی هاگین و مانین دو غراب خدای خدایان هستند که اخبار عالم را به اطلاع او میرسانند. در تورات هم نوح پس از فروکش کردن طوفان از یک غراب خواست برای او یک منطقه مناسب برای پیاده شدن پیدا کند (که البته غراب نوح سربه هوا بود و دستور پیامبر را به درستی انجام نداد)

اما زیباترین اسطوره های غرابی را اهالی قبیله هایدا در شمال کانادای کنونی تعریف میکنند. آنها اولین انسان‌ها در داخل یک صدف قرار داشتند. یک غراب کنجکاو این صدف را باز کرد و انسان‌ها را از این اسارت نجات داد و دنیای وسیع را به آن‌ها معرفی کرد.

غراب در آن زمان سیاهرنگ نبود بلکه پرنده ای با پرهای رنگارنگ بود. وقتی انسانها در دنیا پراکنده شدند غراب از آسمان میدید که آنها با چه مشقتی زندگی میکنند پس تصمیم گرفت آتش را از آسمان به زمین آورده و به انسان هدیه بدهد تا انسانها با آن خود را گرم کنند و غذایشان را بپزند.

غراب برای کمک به انسان خطر بزرگی کرد. او از روزن آسمان وارد دنیای فراآسمان شد و جلوی خانه دختر آسمان رفت و با جادویی که بلد بود خود را تبدیل به یک نوزاد کرد. دختر آسمان او را دید و به خانه برد. چند روز بعد نوزاد که بزرگتر شده بود و میتوانست راه برود یک مشعل آتش از اجاق خانه دختر آسمان برداشت. اهالی خانه خواستند آتش را از او بگیرند و در این لحظه نوزاد تبدیل به پرنده شد و از طریق دودکش خانه فرار کرد و از روزن بین آسمان و زمین گذشت و به دنیای ما آمد و آتش را به انسانها داد.

غراب موفق شد اما چون از دودکش آسمان گذشته بود پرهای رنگارنگ او برای همیشه سیاه شد.

فیلم : ستار حیدری

کدخبر: 952113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟