عکس های همسران اول و دوم داریوش مهرجویی ! / وحیده محمدی فر خیلی جوانتر از زن اول مهرجویی !

داریوش مهرجویی / قتل داریوش مهرجویی / همسر داریوش مهرجویی / داریوش مهرجویی کارگردان / عکس داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی بود که در 19 بهمن 1347 متولد شد. او دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران و همسر داریوش مهرجویی فیلم ساز شناخته شده سینما بود. او فعالیت در سینما را از سال 1375 و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد.

داریوش مهرجویی

محمدی فر با نگارش اپیزود اول فیلم نامه داستان های جزیره نویسندگی را به شکلی جدی پی گرفت و با نگارش مشترک فیلم نامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی به نامی آشنا در عرصه فیلم نامه نویسی مبدل شد.

داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر سابقه فعالیت در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

در ساعات ابتدایی روز 23 مهر 1402، خبر قتل محمدی فر و همسرش داریوش مهرجویی منتشر شد.

همسر اول داریوش مهرجویی چه کسی بود؟

فریار جواهریان، متولد مشهد، بزرگ شده فرانسه و تحصیل کرده آمریکا است. وی در دانشگاه های تگزاس، می آی تی و هاروارد تحصیل کرده و پس از آن شرکت مهندسین مشاور گاما را پایه گذاری نمود که امروزه به واسطه طراحی موزه و باغ ایرانی شناخته شده است.

داریوش مهرجویی

وی که همسر داریوش مهرجویی بوده طراحی صحنۀ 10 فیلم از کارهای مهرجویی (از اجاره نشین ها تا درخت گلابی) را بر عهده داشته است. فریار جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی به چاپ رسانده و سخنرانی های بسیاری را نیز در دانشگاه های آکسفورد و کمبریج ارائه کرده است. سال 2012 نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معمار آقاخان بود.

داریوش مهرجویی

کدخبر: 937036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟