بازیگر مختار راننده بیماران شد ! / مهاجرت تلخ فریبرز عرب نیا  به کانادا!

فریبرز عرب‌نیا / بیوگرافی فریبرز عرب‌نیا / فریبرز عرب‌نیا بازیگر / عکس فریبرز عرب‌نیا / همسر فریبرز عرب‌نیا

فریبرز عرب‌نیا، چهره سرشناس سینمای ایران، روز جمعه 17 شهریور در اولین مصاحبه خود پس از خروج از ایران گفت در ایران به دلیل «نگاه مستقل» هیچگاه در «دایره‌های سیاسی» و حتی «خانه سینما» خود را حل‌شده نمی‌دید و به همین دلیل دایره انتخاب‌ها و آزادی عمل او بسیار کمتر بود.

به نظر می‌رسد این مصاحبه منتقدانه و خارج از فضای رسمی، نقطه پایان عرب‌نیا در فضای وزارت ارشاد جمهوری اسلامی است. او در این گفتگو به وضوح از سیاست‌های رسمی در حوزه‌های مختلف انتقاد کرده و برخی منابع خبری دلیل عدم بازپخش سریال مختارنامه را همین مواضع تازه علنی شده عرب‌نیا می‌دانند.

فریبرز عرب نیا

 حمله شدید فریبرز عرب‌نیا به بهاره رهنما !

بهاره رهنما بازیگر پرحاشیه فضای مجازی است . بهاره رهنما چندی پیش در برنامه شام ایرانی شرکت کرده بود. بهاره رهنما در این برنامه به شهروندان لر توهین کرد . بهاره رهنما به خاطر حواشی های اخیرش با موجی از انتقادات رو به رو شده است. فریبرز عرب نیا با متنی تند یه این اقدام بهاره رهنما واکنش نشان داد.

چندی پیش ویدئویی دست به دست می‌شود که بهاره رهنما در برنامه «شام ایرانی» می‌گوید «دختران ایرانی تیپ و قیافه‌شان نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر».

همین اظهارنظر جنجالی مورد انتقاد شدید کاربران در فضای مجازی به ویژه مردم قوم لر قرار گرفته است.

عذرخواهی بهاره رهنما

بهاره رهنما در پستی که پس از جنجال‌های اخیر منتشر کرده چنین توضیح داده است: «اشاره من به فیلم قدیمی» دختر لر «بود و هیچ ربطی به قومیت لر نداره. اصلا موضوع مقایسه یک فیلم قدیمی و فیلم‌های جدید با بازیگران به روز بود.»

متن تند عرب نیا

بازیگر نقش مختار نوشته: ” گفته شده که «واژه‌ها تا زمانی که بر زبان جاری نشده باشند، اسیر انسان هستند، اما آن‌گاه که بر زبان آیند، انسان اسیرشان می‌گردد!»

گروه پرشمار هنرمندان را، هم‌چون دیگر گروه‌های هر جامعه، با رفتار یا گفته‌های یک یا چند نفر از آن گروه نمی‌توان و نباید ارزیابی و ارزش‌گذاری کرد؛

با این حال، من به عنوان کسی که در نگاهِ مردم کشورم از گروه هنرمندان به شمار می‌آیم، با تمام وجود از همه‌ی شیرزنان و غیورمردانِ لر دل‌جویی کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌های چندگانه و رنگین‌کمانی ایران عزیز و از رشادت‌ها و دلیری‌هایشان که همواره مایه‌ی دوام و پایندگی میهن و تاریخ ما ایرانیان بوده‌اند به جان قدردان و سپاس‌گزارم و بر خود می‌بالم که با ایشان از یک کشور و یک ریشه هستم.

باشد که آن دسته از هم‌کارانم که به هنگام دهان باز کردن کم می‌اندیشند و پر می‌گویند با پوزش خواستن از هم‌میهنان عزیز لر، خطای خویش را گردن بگیرند و آزردگی بیش‌تر مردم شرافت‌مندمان را در این وانفسای رنج و درد سبب نشوند.

با مهر و احترام.

عرب‌نیا”

کدخبر: 927263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟