دخترها عاشق شیک پوشی این بازیگران مرد ایرانی هستند! + عکس ها از امیر آقایی تا ارسلان قاسمی !

در دنیای امروزی نوع لباسی که ما می‌پوشیم خیلی از اوقات به غیر از بالاتر بردن پرستیژ ما، باعث زیبایی و الگوبرداری از ما می‌شود. خصوصا افرادی که از طریق رسانه‌ها برای خود شهرت زیادی کسب کرده‌اند، بیشتر به فکر تیپ و استایل خود هستند. یکی از تیپ‌های کلاسیک و رسمی که بسیاری از بازیگران مرد ایرانی از آن استفاده کرده‌اند، جلیقه و ژیله است.

در این مقاله قصد داریم بازیگران مرد ایرانی که از جلیقه و ژیله در استایلشان استفاده کردند را معرفی و بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال این هستید که از تیپ و استایل بازیگران الگو بگیرید تا در مراسمات مختلف ظاهر آراسته‌تری داشته باشید، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت جلیقه و ژیله در چیست؟

بسیاری از افراد از تفاوت جلیقه و ژیله آگاه نیستند؛ این دو نوع لباس اگرچه شبیه به هم هستند اما از نظر بافت متفاوت هستند. قبل از اینکه راجع به تفاوت آن‌ها صحبت کنیم، بیایید راجع به وجه شباهت آن‌ها صحبت کنیم.

جلیقه و ژیله هر دو بدون آستین هستند. همچنین معمولا در فصول پاییز و زمستان از این دو لباس استفاده می‌شود.

از نظر تفاوت، بافت این دو مدل لباس با یکدیگر فرق دارد. جلیقه بافت پارچه‌ای دارد و برای مهمانی‌های رسمی مناسب است؛ روی این لباس معمولا یک کت قرار می‌گیرد که تقریبا به رنگ همان جلیقه است تا زیبایی اشخاص دوچندان شود. در مهمانی‌های رسمی بسیاری از افراد که با جلیقه و کت حضور می‌یابند، در بدو ورود به مجلس کت را هم به تن دارند اما موقع نشستن روی صندلی یا مبل، کت خود را در می‌آورند و با جلیقه حاضر می‌شوند.

اما ژیله مناسب مراسمات نیمه رسمی و خودمانی است. از نظر طراحی این لباس مشابه جلیقه است اما بافت متفاوتی دارد؛ ژیله بافتی از پلی استر دارد و بدن را بیشتر از جلیقه گرم نگه می‌دارد. تفاوت دوم این دو لباس در نحوه پوشیدن آن‌ها است؛ جلیقه‌ها معمولا از جلو و با دکمه بسته می‌شوند اما ژیله هیچ دکمه‌ای ندارد و یکدست است. به عنوان تفاوت آخر، ژیله معمولا فقط در مراسمات نیمه‌رسمی و خودمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدام بازیگران از جلیقه و ژیله در استایلشان استفاده کردند؟

در ادامه به معرفی ستارگان تلویزیونی و سینمایی ایران می‌پردازیم که در استایلشان از جلیقه و ژیله استفاده کرده‌اند:

پیمان معادی

پیمان معادی کارگردان,بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی متولد ۹ تیرماه ۱۳۴۹ در نیویورک می‌باشد و ۵۳ سال دارد. پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال ۱۹۷۰ در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. پدر و مادرش ایرانی ساکن آمریکا بودند و بعد از تولد پیمان در سن ۵ سالگی‌اش به ایران بازگشتند. معادی بیشتر برای نقش‌هایش در فیلم‌های ساخته اصغر فرهادی شناخته شده است، از جمله فیلم‌هایی چون «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی».

معادی در سال ۲۰۱۱ برای نقش‌آفرینی در فیلم جدایی نادر از سیمین، خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین را برایش به ارمغان آورد. پیمان معادی با سبک بازیگری طبیعت‌گرایانه و روان خود، توانسته است جای خود را در سینمای ایران و جهان باز کند. او از بازیگرانی است که در کنار بازی در فیلم، در تلویزیون و تئاتر نیز فعالیت دارد. به عنوان یک بازیگر چند جانبه، معادی نقش‌های متفاوت و گوناگونی را ایفا کرده است.

او در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مهمانان در یک جشنواره حضور یافت و با تیپ زیبای خود توجه همگان را جلب کرد. معادی در این جشنواره یک جلیقه خاکستری پوشیده بود که زیر آن یک پیرهن آبی کم رنگ به تن داشت. او همچنین آستین‌های این پیراهن را کمی بالا زده بود و با یک ساعت مچی مردانه تیپ خود را زیباتر کرده بود.

بازیگران با ژیله و جلیقه

امیر آقایی

امیر آقایی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. امیر آقایی با ویژگی‌های منحصر به فرد صورت و شیوه بازیگری جذاب خود، یکی از بازیگران محبوب و موفق در سینما و تلویزیون ایران است.

از او عکسی مشهور در فضای مجازی منتشر شده که استایلی رسمی دارد؛ در این عکس او کت، شلوار و جلیقه خاکستری رنگی را به تن کرده و زیر جلیقه نیز یک پیراهن سفید پوشیده است. اگر به دنبال یک تیپ کاملا رسمی همراه با جلیقه هستید، این استایل امیر آقایی را در ذهن داشته باشید.

بازیگران با ژیله و جلیقه

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر ایران است. او در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمد. صدیقیان با بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، شناخته شده و محبوب شده است.

او فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۴ با بازی در عصر جمعه آغاز کرد. صدیقیان برای نقش‌آفرینی در فیلم «اتوبوس شب» (۱۳۸۵) و «ماجرای نیمروز» (۱۳۹۵) نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد.

بازیگری مهرداد صدیقیان با سبکی خاص و متمایز از بازیگران دیگر، او را به یکی از بازیگران خاص و محبوب سینمای ایران تبدیل کرده است. او با استعداد خاص خود در نقش‌آفرینی، توانسته است در نقش‌های متفاوت و متنوعی در فیلم و تلویزیون بازی کند.

بازیگران با ژیله و جلیقه

اگر به دنبال تیپ و استایل جوان پسندتری هستید، مهرداد صدیقیان می‌تواند الگوی خوبی باشد. وی در یکی از جشنواره‌های فیلم، کت، شلوار و پیراهنی سرمه‌ای به تن داشت که جلیقه‌ای با رنگ متفاوت استایلش را کامل می‌کرد. همین تضاد رنگ باعث زیباتر شدن استایل او شده بود. جلیقه او به رنگ نسکافه‌ای بود. این نوع ترکیب رنگ‌های متضاد بیشتر در بین جوانان مقبولیت دارد.

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی ، بازیگر و خواننده ایرانی است که در ۱ خرداد ۱۳۷۴ در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته تئاتر و مهندسی معماری است که در ۸ سالگی جلوی دوربین رفت و حالا خوانندگی می‌کند و حضور فعالی در عرصه مدلینگ نیز دارد.

قاسمی با بازی در سریال‌های تلویزیونی چون «یوسف پیامبر» در نقش بنیامین کودک و «در چشم باد» در نقش بیژن کودک، بازیگری را شروع کرد. او همچنین یکی از نقش‌های اصلی فیلم «جعبه موسیقی» را نیز بازی کرده است. در زمینه موسیقی، او ترانه‌های «آفرین» و «ای کاش» را اجرا کرده است. در یک مصاحبه با وبسایت ایران کنسرت، او به علاقه خود به فعالیت موسیقی اشاره کرد.

این بازیگر جوان در یکی از پست‌های اینستاگرامی‌اش، تصویری از خود منتشر کرد که یک پیراهن مشکی، جلیقه خاکستری و کت سرمه‌ای پوشیده بود و تیپی کاملا رسمی زده بود. این پوشش او می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانانی باشد که به دنبال یک پوشش شیک و رسمی هستند.

بازیگران با ژیله و جلیقه

منبع:چی بپوشم

کدخبر: 913900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟