فیلم بلعیده شدن این شهر ایرانی توسط برف ! + عکس های دردناک
حجم ویدیو: 66.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:47

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛ سامانه بارشی بسیار قوی باعث بارش شدید برف در شهرستان کوهرنگ شده است. با فعالیت این سامانه بارشی ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به حدود ۲.۵ متر رسیده است. بسیاری از روستاها و معابر اصلی علی‌رغم اینکه عوامل خدمات‌رسان با استفاده از ماشین آلات سنگین به صورت مداوم عملیات برف‌روبی را انجام می‌دهند، با مشکلاتی مواجه هستند. بسیاری از محورهای مواصلاتی مهم در شهرستان مثل گردنه‌های چری، تاراز و شاه‌منصوری که فلات مرکزی ایران را به جنوب کشور متصل می‌کنند به دلیل حجم زیاد برف بسته است.

برف در کوهرنگ

مردم شهرستان کوهرنگ از کافی نبودن تجهیزات گلایه دارند و حتی این موضوع را فرماندار این شهرستان اینگونه بیان می کند که « با وجود آنکه ماشین‌آلات سنگین از استان به شهرستان کوهرنگ اعزام شده‌اند اما باز هم در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم»

او تاکید می کند که « تجهیزات در شهرستان کوهرنگ باید با مقتضیات شهرستان همخوانی داشته باشد، ارتفاع برف در این شهرستان به حدی رسیده که تجهیزاتی مثل D۸ پاسخگو نیست و نمی‌توان با آن برف‌روبی کرد.»

بیژن طاهری رئیس هلال احمر شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباه احتمال سقوط بهمن و خرابی های به وجود آمده در این شهرستان می گوید: بابت بارش الهی خدا را شاکر هستیم و حدود 2.5 متر برف داشتیم اما از دیروز بعد از ظهر بارندگی نیز آغاز شده که شرایط را وخیم کرده است و احتمال سقوط بهمن بیشتر می شود.

وی اضافه می کند: تجهیزات از استان خودمان و استان های دیگر به شهرستان آمده اما متاسفانه به دلیل اینکه حجم بارش بالاست شرایط را برای ما بسیار سخت کرده است. کمااینکه در گردنه ها شاهد بارش برف تا ارتفاع 6 متر هستیم.

رئیس هلال احمر شهرستان کوهرنگ در پایان با بیان اینکه از آب گرفتگی منازل می ترسیم خاطرنشان می کند: خوشبختانه هنوز خسارت جانی نداشته ایم اما متاسفانه چندین خانه در این شهرستان به دلیل بارش زیاد خسارت هایی را دیده اند.

در همین راستا سراغ یکی دیگر از فعالین محیط زیستی این منطقه رفتیم تا شرایط شهرستان کوهرنگ را از او جویا شویم.

محمد جهانگیری بابادی فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا؛ درباره شرایط این شهرستان می گوید: باتوجه به قرار گرفتن موقعیت مرکز شهرستان کوهرنگ در دامنه کوه احتمال وقوع بهمن وجود دارد. این احتمال بر چند مسئله نیز بنا شده است. بارش برف بیش از دو متر است دوم اینکه شیب دامنه بالای شصت و پنج است و سابقه بهمن نیز در منطقه وجود دارد کمااینکه ساخت و سازها در سال های اخیر به نوعی زیر کوه نبودند که در حال حاضر هستند.

وی ادامه می دهد: دامنه های جنوبی مستعد وقوع بهمن هستند چرا که در آن نقطه شاهد تابش زیاد آفتاب هستیم که باعث می شود برف جای خود تثبیت نشود و به حرکت بیافتد.

جهانگیری در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان استانی و شهرستان کوهرنگ باید هرچه زودتر تمهیدات لازم را برای مردم کوهرنگ در نظر بگیرند تا اگر اتفاقی نیز رخ داد مثل امام زاده داوود نگویند که غافلگیر شدیم.

کدخبر: 869828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟