شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۰۶ نفر افزایش یافت

دکتر مهدی هاشمی شهری روز پنجشنبه اظهار داشت: از مجموع کل افراد مبتلا به ویروس کرونا به ترتیب بیشترین با ۷۶ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۲۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل و هشت نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین هشت نفر تا کنون بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۷۶ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شدند که ۵۴ نفر از آنان نیز فوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در ستاد مبارزه با کرونا بر جلوگیری از انجام هرگونه تجمع خطرساز، جلوگیری از مسافرت‌ها و عبور و مرور غیرضروری در محیط‌های درون و برون شهری تاکید شد.

هاشمی بیان کرد: کم هزینه ترین راه برای پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ماندن در منزل و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟