فیلم فرار مقامات افغانستان از کابل
حجم ویدیو: 7.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

طالبان گذرگاه اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان را در کنترل خو درآورد. تا این لحظه 2 گمرک مرزی ایران و افغانستان به دست طالبان افتاد. گمرک مرزی ابونصر فراهی و گمرک مرزی اسلام قلعه از جمله مناطقی است که طالبان در افغانستان آن را تصرف کرده است. چند ماهی است که عملیات طالبان در افغانستان تشدید شده است. اکنون بخش زیادی از شمال و غرب افغانستان در اختیار طالبان است. قسمت های زیادی از مرز مشترک ایران و افغانستان نیز عملا به دست طالبان افتاده است. مقامات محلی در غرب افغانستان تایید می‌کنند که کنترل گذرگاه اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان به طور کامل در اختیار طالبان قرار گرفته است.

به گزارش رکنا، جالب است بدانید رییس جمهور افغانستان به محض رسیدن به قدرت تمام گروه های مردمی مسلح این کشور خلع سلاح کرد تا در صورت وجود مشکل ارتش این کشور به کمک انها برود ولی با شروع درگیری ها خبری از ارتش افغانستان نشد و این افراد خشمگین در گروه های بزرگ به طالبان پیوستند.

طالبان برای مذاکره با کشورهای دیگر اعلام آمادگی کرد

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت:گروه طالبان برای مذاکره با کشورهای دیگر و بحث درباره مسائل نگران کننده این کشورها آمادگی دارد.

شهاب الدین دلاور سرپرست هیات گروه طالبان در مسکو گفت:گروه طالبان درپی غصب قدرت در افغانستان نیست.

گروه طالبان می‌خواهد همه نمایندگان جامعه افغانستان در کار حکومت این کشور مشارکت داشته باشند. هیات طالبان شامل چهار عضو این گروه از دیروز در مسکو بسر می‌برد و روز گذشته با ضمیر کابولوف نماینده رییس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار کرد.

کدخبر: 703508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟