درخواست تازه اتحادیه اروپا؛ ایران پرتکل های الحاقی را مجددا اجرا کند

اتحادیه اروپا خواستار همکاری بیشتر بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و اجرای مجدد پروتکل های الحاقی توسط کشورمان شد.

به گزارش رکنا، نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از ایران خواسته تا اجرای پروتکل‌های الحاقی را از سر گیرد.

در این پیام توییتری آمده است: «اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد تا فورا با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مسائل مربوط به پادمان‌های امنیتی همکاری کند. بنابراین ایران باید فورا اجرای تمامی تدابیر شفافیت برجام شامل پروتکل‌های الحاقی را از سر گیرد.»

پیشتر نیز سه کشور انگلیس ، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی پایبندی به توافق هسته‌ای ایران و نگرانی درباره نقض تعهدات تهران درقبال برجام شدند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «ما به‌عنوان تروئیکای اروپایی به برجام کاملا متعهد هستیم، زیرا اجرای تمام و کمال آن به نفع امنیت جمعی ما است؛ بنابراین ما پشتیبانی کامل از مذاکرات طرف‌های برجامی و آمریکا در وین را، که بر بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای و پایبندی کامل ایران به تعهدهایش است، اعلام می‌داریم.»

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟