همتی: من نقشی در دولت روحانی نداشتم !
حجم ویدیو: 2.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:54

به گزارش رکنا، همتی نامزد ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مدعی شد ،بانک مرکزی در دولت رای ندارد بنابراین من نقشی در دولت فعلی ندارم.

من معتقد به دیپلماسی فعال هستم. با همسایگان می توانیم کارهای خوبی انجام بدهیم

باید با چین و روسیه تعامل کنیم . با غرب هم باید بر اساس منافع ملی کار کنیم

دستگاه سیاست خارجی موظف است بر اساس دیپلماسی اقتصادی کار کند.

عبدالناصر همتی شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه یک اظهارکرد: تعامل جدی بین قوا و نهاد‌های مختلف با کشور باعث حل مشکلات می‌شود.

باید تعامل را در جامعه بین احزاب سیاسی، بین قوا و اقوام و نهاد‌های مختلف داشته باشیم. در تقابل نیرو‌های ما مستهلک می‌شود و برعکس آنچه هدفگذاری کردیم، اتفاق می‌افتد.

یک فرصت استثنایی وجود دارد تا بتوانیم فرصت‌های از دست را احیا کنیم. ما فرصت دیگری نداریم. مردم باید تصمیم بگیرند که چه دولتی را می‌خواهند.

حتما می‌توانیم بر انسداد داخلی پیروز شده و انزوای خارجی را از بین ببریم. شاخص‌های کلان اقتصادی را درست کنیم و بر فقری که برجامعه هست و روند افزایشی پیدا می‌کند، چیره شویم.

برنامه‌های بنده به عنوان صدای سوم در جامعه خواهد بود، همه اقشار مردم می‌توانند در دولت بنده حضور داشته باشند. حضور مردم و رای شان می‌تواند به من کمک کند تا تعامل بین نیرو‌های مختلف فکری را به وجود بیاوریم.

در شرق با محوریت کشور‌های چین و روسیه می‌توانیم کار‌های خوبی انجام دهیم. این به معنای عدم برقراری ارتباط با غرب نیست و باید با جهان تعامل گسترده داشته باشیم.

باید بر مبنای سیاست‌های کلانی که منافع ملی تعیین می‌کند، حرکت کنیم. سیاست خارجی دولت ما بر مبنای منافع ملی، دیپلماسی سیاسی و اقتصادی خود را توسعه می‌دهد.

یارانه کنونی خصوصا در بخش انرژی ناعادلانه است. در این زمینه برنامه داریم.

مانیاز داریم قدرت خرید مردم را بالاببریم چراکه بر اثر تحریم‌ها و مشکلاتی که به وجود آمد، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت. البته با مقاومت مردم شاهد پیروزی بر فشار‌های اقتصادی بودیم.

ظرف ۴ سال باید موانعی را از جلوی پای مردم برداریم. باید یارانه نقدی به مردم بدهیم. دهک‌های پایین کشور واقعا گرفتار هستند.

نکته بعدی ضرورت کاهش فساد و افزایش شفافیت است. امضای طلایی، عدم شفافیت و اختیارات زیاد در بخش‌های دولتی باعث شده تا فساد افزایش یابد. باید از ادامه این مسیر به روش قانونی جلوگیری کنیم.

سرمایه اجتماعی و اعتماد به دولت در بین مردم کاهش یافته و آسیب جدی دیده است. این سنگ زیربنای توسعه کشور است. کشور‌هایی که سرمایه اجتماعی بالایی دارند، از نظر توسعه در رتبه‌های بالاتری قرار دارند.

ما در ۴ سال آینده حق اشتباه نداریم. ما باید بگذاریم مردم زندگی کنند. ما زیاد به مسائل حاشیه‌ای در کشور می‌پردازیم. باید از اشتباهات اقتصادی برگردیم.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟