غرضی نامزد انتخابات 1400 : حقوق کارگران را به 400 دلار می رسانم/ اصلاح طلب و اصولگرا فقط جیب مردم را خالی کردند

سید محمد غرضی ، نامزد انتخابات 1400 و وزیر پیشین نفت و پست و تلگراف و تلفن، ساعاتی پیش در گفت و گو با رسانه خبر فوری در لایو اینستاگرام به بیان برخی مواضع خود پرداخت.

مردم اصلاح طلبان و اصولگرایان را تحمل می کنند

به گزارش خبرنگار  رکنا، غرضی در این گفت و گو درباره علت عدم ائتلاف خود با جناح های اصلاح طلب و اصولگرا عنوان کرد: با اصولگرایان و اصلاح طلبان ائتلاف نکردم، چون معتقدم با اجماع می توان حکومت صالحی داشت و غیر از اجماع رانت خواری ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان و اصولگرایان هیچ فرقی باهم ندارند، فقط جایشان را در دولت عوض می کنند و این وسط جیب مردم خالی شده است.

وزیر پیشین نفت با اشاره به مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس سال 98 اظهار داشت: مردم اصولگرایان و اصلاح طلبان را تحمل می کنند، اما هر وقت موقعیت پیدا کردند به آنها پشت می کنند؛ همان طور که در انتخابات مجلس دیدیم که در پایتخت، رئیس مجلس فقط یک میلیون از 6 تا 7 میلیون رای مردم تهران را به دست آورد، آن هم خدا می داند به چه صورت!

این نامزد انتخابات 1400 درباره آرای خود در انتخابات های قبلی توضیح داد: در سال 88 به آقای کروبی رای دادم، چون او را از سال 40 به عنوان یک آدم مبارز و توانمند می شناختم؛ اما در سال 96 رای سفید انداختم، چون باید رای می دادم، ولی حق رای دادن به خودم را نداشتم.

5 هزار آقازاده به آمریکا پناهنده شده اند

غرضی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد تند از شیوه اداره کشور توسط دولت گفت: دولت باید با گرانی مبارزه کند، نه این که دائما برخی شرکت ها از جمله ایران خودرو را با پول مردم اداره کند. این چه طرز کشورداری است که با فقر مردم می سازد، اما با توانایی های مردم مبارزه می کند؟

وی تصریح کرد: 5 هزار آقا زاده با رانت خواری، مجوزهای رانتی صادرات و واردات و وام های رانتی، ثروتمند و به آمریکا پناهنده شدند. در این میان، هرکدام از آقازاده های ایرانی که به ترامپ باج دادند، مجوز گرفتند که در آمریکا بمانند.

اولین نفر من شعار دولت الکترونیک را سر دادم

وزیر پیشین نفت و پست و تلگراف و تلفن با تاکید بر این که اولین شخصی بوده که پیشنهاد دولت الکترونیک را ارائه کرده است، عنوان کرد: من 33 سال پیش شعار دولت الکترونیک را دادم، اما هنوز فقط برخی بسترهای دولت الکترونیک فراهم شده است.

وی افزود: دولت الکترونیک باعث می شود که احزاب و گروه ها از چشم مردم بیفتند، چون اشتباه بودن وعده هایشان رو می شود.

این نامزد انتخابات 1400 ادامه داد: اگر دولت الکترونیک حاکم شود، خواسته ها و مطالبات مردم به دولت تحمیل می شود، همچنین اگر دولت شفاف باشد، کسی نمی تواند سر دیگری را کلاه بگذارد.

با تک نرخی کردن ارز، تبعیض را رفع می کنم

غرضی در ادامه صحبت هایش، ارز 4200 تومانی را عامل توزیع رانت دانست و گفت: اگر رئیس جمهور شوم، اولین دستور من، لغو تبعیض خواهد بود؛ از جمله این که نرخ ارز و بهره وام را تک نرخی می کنم و بعد هم تجارت را برای همه مردم آزاد می کنم؛ زیرا معتقدم بازار سیاه موجود در ایران ناشی از مصوبات دولت است که به عده ای خاص امتیاز می دهد.

وی تصریح کرد: بعد از این که ارز را تک نرخی کردم، درآمد ناشی از رانت خواری را به جیب مردم می ریزم؛ از جمله این که حقوق کارگران را به 400 دلار در ماه می رسانم که بسته به قیمت دلار، بین 8 تا 10 میلیون تومان می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در دولت من، مدیران رانت خوار که ارز 4200 تومانی می گیرند و در بازار آزاد 30 هزار تومان می فروشند، دستشان کوتاه می شود. معتقدم خرج کشور سالی 20 تا 30 میلیارد دلار بیشتر نیست و بقیه درآمدها باید به مردم بازگردد.

لیست بلندبالای اموال غرضی!

وزیر پیشین نفت در پاسخ به سوالی درباره فهرست اموال خود توضیح داد: 12 سال در پادگان زندگی می کردم، اما بعدا به من گفتند برو بیرون و به همین خاطر، یک خانه 1000 متری در محله دروس خریدم که بعدا آن را به نام چهار فرزندم کردم.

غرضی ادامه داد: یک زمین 1500 متری هم در دهه 60 خریدم و از دهه 70، در آن شروع به ساختن کردم و اکنون 17 آپارتمان در آن زمین دارم. اکنون هم بازنشسته هستم و ماهی 12 میلیون تومان حقوق می گیرم.

وی در پایان گفت: پدر من هم مالک بود و هم تاجر و هم صنعتگر. از دهه 20 نیز هر اتفاقی که در شهر می افتاد، اجلاس آن در خانه ما شکل می گرفت. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟