رییسی مهمترین گزینه انتخابات 1400

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی در تحلیل شرایط انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ اظهار کرد: شرایط کشور شرایط خاصی است؛ هم از نظر وضعیت اجتماعی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و هم به لحاظ شرایط کرونایی که امکان تجمعات را از بین برده است، از طرفی در حوزه سیاست خارجی هم ما شرایط خاصی داریم و دیپلمات‌های ما مشغول مذاکرات وین هستند. همه این ها باعث شده فضای انتخابات سرد باشد و شور و هیجان مناسب این فضا وجود نداشته باشد.

وی افزود: همچنین یکسری عوامل تعیین کننده باعث شده فضای سیاسی و انتخاباتی معلق باشد. در بخش اصولگرایان و نیروهای انقلابی حضور یا عدم حضور آیت الله رئیسی تعیین کننده است و تصمیم سایر کاندیداها وابسته به آن است. در جریان مقابل و جریان اصلاحات هم مهم است که رقیب شان کیست، آیا آیت الله رئیسی رقیب آن هاست یا دیگری و این از دلایلی است که جریان اصلاحات هم شور و هیجان کافی را ندارد و مجموعا باعث شده فضای انتخابات سرد باشد.

نماینده مردم ابهر در مجلس ادامه داد: در مورد حضور آیت الله رئیسی شواهد مختلفی از مدت ها قبل وجود داشت. به نظر می رسد اگر ایشان به صحنه بیاید قدرت اجماعی دارد که در دیگر عزیزان این را نداریم ضمن اینکه حضور ایشان فضای مناسبی را هم رقم خواهد زد. علاوه بر اینکه آیت الله رئیسی در نظرسنجی‌ها هم محبوبیت بالایی دارند.

شجاعی با بیان اینکه کاندیداتوری رئیس قوه قضاییه در انتخابات ریاست جمهوری برای جریان انقلابی کشور و حتی جریان اصلاح طلب هم مفید است، در مورد احتمال کاندیداتوری محمدباقر قالیباف نیز گفت: آقای قالیباف به صراحت گفته اند که در صورت حضور آیت الله رئیسی کاندیدا نخواهند شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 683160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟