لاریجانی به صورت مستقل در انتخابات 1400 شرکت می کند/ نامزدهای نظامی باید به نفع محسن رضایی کنار بکشند!

حسین کنعانی مقدم تاکید کرد: رؤسای قوه به جهت جایگاه مسئولیت خود از یک رانت سیاسی و رسانه‌ای برخوردار بوده و مدام در سفرهای استانی و برنامه‌های مختلف در رفت‌ و آمد هستند. این در حالی است که سایر نامزدها از چنین امکانی برخوردار نیستند.

به گزارش رکنا، با نزدیک شدن به موسم انتخابات 1400 ، آرایش اصولگرایان برای شرکت در این کارزار به مانند ادوار گذشته با تعدد چهره‌ها روبرو بوده و گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص حضور نهایی برخی از چهره‌های مطرح این طیف سیاسی در انتخابات خردادماه مطرح شده است.

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران و دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ضمن اشاره به چرایی عدم حضور لاریجانی در میان اولویت‌های انتخاباتی اصولگرایان، اظهار داشت: علی لاریجانی، تفکر و ریشه اصولگرایی داشته اما در مشی سیاسی خود به شکل مستقل عمل می‌کند. به همین دلیل هم، حاضر نشده تا نام او در هیچ یک از لیست‌های انتخاباتی کنونی اصولگرایان مطرح شود.

لاریجانی می‌خواهد به طور مستقل در انتخابات شرکت کند

دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد: لاریجانی می‌خواهد به طور مستقل در انتخابات شرکت کند. به نظر من، نقطه ضعف او هم، همین است. معنی استقلال در کلیت آن، نه اصلاح‌طلب بودن و نه اصولگرا بودن اوست و سوال این است که، پس ایشان چه مشی سیاسی دارد؟ تا مادامی هم که این مسئله مشخص نشود، نخواهد توانست تا گفتمان غالبی را در فضای انتخابات شکل دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: متاسفانه در فضای سیاسی ما و بعضا در نزد افکار عمومی، مستقل بودن به معنی بی‌خط بودن است. اما باید توجه داشت که مستقلین، هویت سیاسی نداشته و در انتخابات نیز، اقبالی از سوی مردم نخواهند داشت. به هر حال، همانگونه که گفتم، اگر ایشان، اصولگرا یا اصلاح طلب نیست، پس چیست؟

رؤسای قوا نباید کاندیدای انتخابات شوند

کنعانی‌مقدم در ادامه نیز با اشاره به زمزمه حضور قالیباف و رئیسی در انتخابات خردادماه، خاطرنشان کرد: توصیه من این است که روئسای قوا نباید در انتخابات نامزد شوند. چرا که اگر توانایی دارند، همان توانایی را در قوه‌ای که مسئولیتش را بر عهده دارند به کار بسته و اداره کنند. مضاف بر اینکه، روئسای قوه به جهت جایگاه مسئولیت خود از یک رانت سیاسی و رسانه‌ای برخوردار بوده و مدام در سفرهای استانی و برنامه‌های مختلف در رفت‌ و آمد هستند. این در حالی است که سایر نامزدها از چنین امکانی برخوردار نیستند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی عنوان داشت: اضافه بر این، هر دو این شخصیت‌ها در دوره قبلی هم امتحان خود را پس داده‌اند و از پیش روشن است که اگر آرا بین این افراد شکسته شود، هیچ یک رای نمی‌آورند. اساسا، اگر اجماعی صورت نگیرد، هرکسی هم که به صحنه بیاید، رای نخواهد آورد.

چهره‌های نظامی باید همه با هم به نفع محسن رضایی کنار بکشند!

دبیرکل حزب سبز ایران، همچنین اشاره‌ای هم به بحث حضور چهره‌های مختلف نظامی در انتخابات داشت و تاکید کرد: به نظر من، نظامی‌ها همه با هم باید به نفع محسن رضایی کنار کشیده و بعدا در دولت او در قامت معاون اول و وزیر و سایر عناوین حضور پیدا کنند. کسانی که خود را ارزشی و مدافع ارزش‌های دفاع مقدس می‌دانند، باید وحدت رویه داشته باشند.

رقیب را نباید از پیش بازنده فرض کرد

این فعال سیاسی اصولگرا، تصریح کرد: اصولگرایان در این دوره، تصور می‌کنند که رقیبی در صحنه ندارند اما، قطعا رقیب خواهند داشت و اتفاقا، رقیب قدری هم برای آن‌ها وجود دارد. اگر با چنین فرض ذهنی پا به عرصه بگذارند، حتی در صورت پیروزی با رای حداقلی نیز، امکان تشکیل یک دولت کارآمد را نخواهند داشت.

کنعانی‌مقدم در پایان نیز، خاطرنشان کرد: اگر در شرایط کنونی، میزان آرا خاکستری را ۷۰درصد تلقی کنیم، اگر این میزان از آرا پشت هر شخصی قرار بگیرد، پیروز انتخابات خواهد شد. اگر آرا خاموش پشت سر شخصیت‌هایی به مانند ظریف یا هر چهره‌ای از اصلاح طلبان قرار بگیرند، پیروزی آن‌ها را رقم می‌زنند. بنابراین به شخصه معتقدم که رقیب را نباید از پیش بازنده فرض کرد.

منبع: امتداد

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟