خط و نشان عجیب پزشکیان برای اصلاح طلبان

« مسعود پزشکیان » نماینده ادوار مجلس و وزیر بهداشت دولت اول اصلاحات که حالا با کنار رفتن سید حسن خمینی از کارزار انتخابات اسمش بیش از هر زمانی به عنوان یکی از گزینه های نهایی اصلاح طلبان شنیده می شود در مصاحبه اخیر خود به صراحت برای اصلاح طلبان خط و نشان کشیده و تاکید کرده است که برای کاندیداتوری نه با خاتمی جلسه داشته و نه از او مشورت گرفته است و حتی تصریح کرده که اگر خاتمی تکرار هم بکند حاضر نیست به نفع لاریجانی یا عارف کنار بکشد.

به گزارش رکنا، وی همچنین در سخنان اخیر خود گریزی به برجام و دولت روحانی زده و معتقد است که برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد و اگر هم به سال 96 بازگردد مجدد به روحانی رای خواهد داد. در ادامه مهم ترین بخش های گفت و گوی جنجالی مسعود پزشکیان را می خوانید:

*(در پاسخ به این سوال که آیا برای کاندیداتوری با سید محمد خاتمی دیدار یا جلسه ای داشته اید) من با هیچ کس مشورتی نکرده ام، جلسه ای هم نداشته ام .

به آقای روحانی رای می دادم

* اگر همان چهره ها در سال 96 به عنوان کاندیدا بودند، باز هم به آقای روحانی رای می دادم. کلیت قضیه این است که هر کس در این ساختار بیاید و با این روش عمل کند، خروجی بهتر از آقای روحانی نخواهد داشت.

*الان تعدادی از افرادی که شما به آن ها می گویید جبهه پایداری وارد مجلس شده اند. آیا توانسته اند گرهی از مشکلات مردم باز کنند؟ حرف زدن که کاری ندارد ولی این که در یک جایگاهی قرار بگیرید و بتوانید اثرگذاری مثبتی داشته باشید، آن زمان است که می توانید ادعا کنید که توانمند هستید.

تفاهم نامه ای که با چین امضا کردیم کار درستی است

* بنده عقیده ام این است که آن چه که سیاست های کلی نظام در حوزه سیاست های خارجی است باید اجرا شود. از نظر من گفت وگو کردن و صحبت کردن جای بحثی ندارد..... برجام یا هر چیزی شبیه به آن. مثلا همین تفاهم نامه ای که با چین امضا کردیم کار درستی است. اما باید حواست را جمع کنی که سرت کلاه نرود...

* ( در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما گزینه ائتلافی با آقای لاریجانی باشید) نه من با هیچ کس در این خصوص صحبت نکردم و قرار هم نیست با کسی ائتلاف کنم ولی در جمع بندی رای مردم هرچه باشد، سر خم می کنم.( اما اگر ) خیر، قبل از انتخابات اگر جمع بندی نظر مردم در نظرسنجی این باشد که مثلا فرد دیگری بهتر از بنده است، به نفع او کنار می روم.

* (به نفع آقای لاریجانی و نه آقای عارف کنار نمی روید؟) خیر به نفع هیچ یک از آن ها کنار نمی روم. ( حتی اگر نهاد اجماع ساز بگوید؟) نهاد اجماع ساز این حرفی را که شما می گویید نمی زند. در این نهاد قرار شده است که نظرسنجی مردمی داشته باشند و بر آن اساس گزینه نهایی را معرفی کنند.

* (اگر فردا یک نفر گفت تَکرار می‌کنم و همه به نفع عارف کنار بروند. شما چه کار می‌کنید؟) نه.

شعار دولت من، انصاف و عدالت است

* اعتقاد من این است که قیمت بنزین واقعی شود. اما برای این که اقشار مردم آسیب نبینند، به هر فرد سهم مثلا 20 لیتر 20 هزار تومانی بدهیم. هزار تومان به او فروخته شود، اما او بتواند مثلا 20 هزار تومان بفروشد. معنی این حرف این است آن فردی که در روستاست و چهار فرزند دارد، ماهی حدود یک و نیم میلیون تومان درآمد خواهد داشت. آن کسی هم که یک بچه دارد و پنج ماشین، تنها 60 لیتر در ماه سهمیه می‌گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

تسنیم

 

کدخبر: 678609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟