روایتی از بغض قاضی‌القضات در سفر استانی به گیلان +فیلم
حجم ویدیو: 15.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

رییس دستگاه قضایی در جریان سفر اخیر خود به استان گیلان، در نشست شورای اداری این استان حاضر شد.

به گزارش رکنا، هنگامی که به مسائل و مشکلات این استان اشاره می‌کرد، وقتی می‌خواست یادی کند از بچه‌های جبهه و جنگ و گفت «ما در محضر مبارک...» نتوانست جمله‌اش را ادامه دهد؛ ۸ ثانیه بغض و سکوت کرد و بعد جمله‌اش را چنین ادامه داد: «بچه‌هایی هستیم که روزهای خوش را بر خود حرام کردند و به جبهه رفتند و جنگیدند. مادران‌شان به آنها خوشامد گفتند و جنازه‌های آنها برگشت. حالا ما باید گرفتار سیاسی‌کاری‌ها و بگومگوها شویم؟ بعد زندگی مردم را نگاه کنیم و ببینیم بسیاری از مسائل قابل ‌حل است. آقا فرمودند هیچ مشکلی نیست که در این کشور قابل‌حل نباشد.»

شکستن بغض قاضی‌القضات در یک نشست رسمی و در جریان یک سفر نظارتی به استان گیلان، واکنش‌های فراوانی به‌ دنبال داشت. بلافاصله سایت‌های خبری و فضای مجازی پُر شد از ویدیوی یک دقیقه‌ای بغض سیدابراهیم رییسی در میانه سخنرانی‌اش.

اگر چه رفتار دردمندانه رییس دستگاه قضایی مورد توجه بسیاری قرار گرفت اما همزمان برخی ناظران نیز با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، از برخی رفتار مسبوق به سابقه کسانی گفتند که سودای ریاست‌جمهوری در سر دارند؛ رفتاری تبلیغاتی برای پر کردن سبد رای!

گمانه‌زنی‌‌هایی که البته بیشتر نیت‌خوانی است و شاید همین باعث شد که حمید رسایی با انتشار ویدیوی مورد اشاره از سیدابراهیم رییسی با عنوان «وقتی بغض رییس قوه قضاییه ترکید»، بدون نیت‌خوانی مستقیم و اشاره به آنچه احتمالا در ذهن دارد، بین سطور رفتار قاضی‌القضات را مورد بررسی قرار دهد و با اشاره به اینکه «در قوه قضاییه هزار کار انجام‌ نشده داریم. سال‌هاست که مردم طعم عدالت قضایی را نچشیده‌اند، عدالت قضایی ازجمله بخش‌های اصلی نظام اسلامی برای ایجاد امید در دل مردم است»، تاکید کند که «رییسی باید در قوه قضاییه بماند؛ ماندن در این جایگاه بر او واجب متعین و کوچ کردن به قوه دیگر نهایتا مستحب است .»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟