اعتراف شورای آتلانتیک درباره نتجه ترور سردار سلیمانی

به گزارش رکنا،نشریه شورای اتلانتیک در گزارش امروز (جمعه) خود با مرور وقایع پس از ترور سردار سلیمانی ، فرمانده سابق سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی، سیاست فشار حداکثری دولت « دونالد ترامپ » رئیس جمهور کنونی آمریکا، را راهکاری شکست خورده و ناکارآمد توصیف کرد.
شورای آتلانتیک درگیری میان ایران و آمریکا را به منزله نقطه عطفی وحشتناک برای سیاست شکست خورده «فشار حداکثری» ترامپ علیه کشورمان دانست و نوشت: «در سالگرد ترور محترم‌ترین فرمانده نظامی و اطلاعاتی ایران، شاهد آن هستیم که هیچ کدام از پیش‌بینی‌های تحلیلگران آمریکا حقیقی نشده‌اند.»​
این نشریه با اشاره به آنکه ایران موشک‌هایی به پایگاه‌های آمریکا در عراق پرتاب کرد، تاکنون رفتار متقابلی انجام نداده، می‌نویسد نکته بسیار حائز اهمیت این است که «ایران تاکنون از برجام یا پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج نشده است. البته این کشور محدودیت‌های خود در ذخایر غنی شده اورانیوم را کاهش داده است.».
اما شورای آتلانتیک معتقد است «ایران از راه‌های دیگری انتقام خود را گرفته است» و همانطور که «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، نیز پیشتر گفته است، ترور سردار سلیمانی «عامل بازدارندگی ایران نبود.»
حضور نظامی آمریکا در عراق براثر فشار سیاستمداران عراقی کاهش یافته است. همچنین پمپئو بار‌ها دست به تهدید زده که چنانچه سفارت آمریکا در بغداد آسیب ببیند یا به منافع و شهروندان آمریکایی صدمه وارد شود این سفارتخانه بسته خواهد شد. به نوشته این نشریه موارد نام برده شده تنها مشتی از خروار‌ها دستاورد ایران در یک سال گذشته محسوب می‌شوند.
همچنان تهدید به جنگی گسترده‌تر موضوعیست که هرازگاهی مطرح می‌شود، زیرا دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی تجهیزات و تحرکات بیشتری مانند «زیردریایی، ناو‌های هواپیمابر و بمب افکن‌های B-۵۲» را در خاورمیانه مستقر کرده‌اند.
آتلانتیک می‌نویسد اگر چنین جنگی اتفاق بیفتد نقطه عطفی برای سیاست وحشتناک «فشار حداکثری آمریکا» خواهد بود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ایران کاری را انجام داد که در چهل و یک سال گذشته انجام داده یعنی «فشار را با توسل به استراتژی مقاومت اقتصادی، صادرات نفت به کشور‌هایی مانند چین و ونزوئلا و تقویت صنایع داخلی خود کاهش داده است. گرچه می‌توان گفت ایران هم آسیب دیده، اما آمریکا به کلی فروپاشیده است.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟