نور چشمی های دلار 4200 تومانی چه کسانی هستند؟

به گزارش رکنا، گرانی به بحث داغ این روزهای جامعه تبدیل شده است به طوری که گرانی موجب شده تا پدیده‌هایی چون اجاره پشت‌بامها‌ در رسانه‌ها منتشر شود. این در شرایطی است که شواهد گواه آن است که مردم همچنان باید پدیده نگران‌کننده گرانی را تحمل کنند.

محمد غرضی،‌ فعال سیاسی، در گفت‌وگویی در این ‌باره اظهار داشت: وضعیت شلخته اقتصادی داد مردم ایران را درآورده است. مشکلات معیشتی موجب شده نارضایتی‌ها روزبه‌روز بیشتر شود. البته مردم ایران قبل از انقلاب هم ناراضی بودند و در این نزدیک به ۴۲ سال هم ناراضی مانده‌اند.

دلار 4200 تومانی به جای جیب مردم به جیب فرصت طلبان می رود

این فعال سیاسی که سابقه حضور در دولت‌های زمان جنگ و سازندگی را دارد، در ادامه گفت: ببینید، مردم فکر می‌کنند نرخ دلار بیش از ۲۰ هزار تومان است. در حالی که قیمت دلار در کالاهای مصرفی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است، چون متاسفانه دلار ۴۲۰۰ تومانی به جای جیب مردم به جیب فرصت‌طلبان می‌رود؛ یعنی دلار دولتی در اختیار عده‌ای رانت‌خوار قرار می‌گیرد و آنها به منفعت شخصی‌شان می‌رسند.

او توضیح داد: این در حالی است که تعداد اقلام ضروری مردم بین هشت تا ۲۰ قلم است و اگر دولت‌ دلار دولتی را به کالاهای مصرفی مردم اختصاص دهد، دیگر شاهد این گرانی لجام‌گسیخته نخواهیم بود. تحقیقی نشان می‌دهد مردم آمریکا کالاهای مورد نیازشان را تقریباً به همان قیمتی خریداری می‌کنند که ۶۰ سال پیش در زمان کندی تهیه می‌کردند. حالا این را مقایسه کنید با وضعیت ایرانی‌ها که به گران شدن هرروزه‌ی کالاها عادت کرده‌اند.

محمد غرضی در پایان گفت: البته اینکه دولت فعلی یا چند دولت قبلی را تنها مسبب به وجود آمدن این وضعیت بدانیم اشتباه است. در واقع دولت‌ها در ایران از زمان مشروطه تا امروز با ندانم‌کاری‌هایشان لطمات زیادی به آسایش و آرامش مردم زده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اعتماد‌آنلاین

کدخبر: 587263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟