بازنگری پرونده ۱۱۴هزار زندانی/ صدور ۱۰۶هزار حکم مجازات جایگزین حبس

به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضائیه افزود: موضوع جلسات ناظر به مشکلات این افراد و یا عدم اجرای قوانین و یا بد اجرا شدن قوانین و یا مطالبات این عزیزان بود.

غلامحسین اسماعیلی همچنین از حل مشکلات برخی کارگران خبر داد و گفت: طبق جلسه اخیر مقرر شد برای حل مشکل بخشی از این عزیزان در هپکو و هفت تپه اقداماتی انجام شود و روز پنج شنبه طی این جلسه بسته مشکل‌گشا تهیه و به دولت ارسال شد.

اسماعیلی ادامه داد: در جلسه‌ای که با تعدادی از کارگران هفت تپه و دادستان مرکز خوزستان انجام شد درد و دل کارگران شنیده و برای حل مشکلات قضائی این افراد دستوراتی هم صادر شد.

وضعیت زندانیان مشمول مرخصی

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص سئوول پایگاه خبری و اطلاع رسانی " رکنا " بررسی مشکلات زندان‌ها و آخرین وضعیت زندانیان مشمول مرخصی گفت: بیش از ۵۰۰ هیأت جهت بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی مرخصی نرفته‌ها مأموریت یافتند و با کار جهادی تمام پرونده‌های زندانیان در حال مرخصی و زندانیان موجود در زندان به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دادند و برای هر زندانی متناسب با نوع حرم و میزان مجازات و باقی مانده آن تصمیمات کارشناسی گرفته شده و وضعیت آنها بررسی شده است.

وی افزود: ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ زندانی به مرخصی رفتند و همه این پرونده‌ها مقرر شد که بررسی شود.

صدور حکم مجازات جایگزین حبس

اسماعیلی همچنین به صدور احکام جایگزین حبس در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۱۰۶ هزار حکم جایگزین در این رابطه صادر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟