مقابله با کرونا در ایران سخت تر است / اگر رئیس جمهور آمریکا بودم تحریم ها را بر می داشتم

به گزارش رکنا، توماس آلان (Thomas Alan) استاد علوم سیاسی دانشگاه وندربیت آمریکا است. حوزه تخصصی او مطالعات اروپا و سیاست خارجه آمریکا است. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا نظرات خود را در مورد شیوع کرونا در ایران و جهان بیان کرده است.

مقابله با کرونا در ایران به دلیل تحریم‌ها سخت‌تر است

توماس آلان در ابتدا گفت: من در حالی با شما صحبت می‌کنم که در قرنطینه خانگی در آمریکا به سر می‌برم، کرونا فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا را متوقف کرده است و زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است. اما ما همه می‌دانیم تاثیر کرونا بر ایران که با تحریم‌ها درگیر است، بیشتر و مقابله با کرونا در آن کشور سخت‌تر است.

اگر رئیس‌جمهور آمریکا بودم، تحریم‌ها را در این شرایط برمی‌داشتم

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهتر است رئیس‌جمهور آمریکا به دلایل بشردوستانه و برای نشان دادن حسن نیت و دوستی خود نسبت به مردم ایران تحریم‌ها را بردارد و یا آن‌ها را کاهش دهد. امیدوار بودم ترامپ چنین کاری را انجام دهد شاید اگر من رئیس‌جمهور بودم چنین کاری در این شرایط برای کمک به مردم ایران که در رنج هستند، می‌کردم. اما متاسفانه من کاری نمی‌توانم کنم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: ایران پیشنهاد کمک ایالات متحده را رد کرد؛ چراکه تصور می‌کند کرونا سلاحی از سوی آمریکا است. نمی‌دانم این موضوع تا چه حد درست است اما چیزی است که در اینجا گفته می‌شود.

ایرانیان قربانی سیاست و تحریم‌های آمریکا هستند

وی با انتقاد از تحریم‌ها ضمن ابراز همدردی با مردم ایران گفت: مردم ایران قربانی واقعی این شرایط هستند، ایرانیان قربانی سیاست و تحریم‌های آمریکا هستند که آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه وندربیت آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: کنگره خواهان فشار بر آمریکا برای لغو تحریم‌هاست. نمایندگان آمریکایی حسن نیت خود را برای کمک به ایران نشان داده‌اند و درخواست لغو تحریم‌ها و کاهش آنها برای کمک به ایران را به ترامپ فرستاده‌اند. اما ترامپ تاکنون انعطافی نشان نداده است.

وی گفت: ترامپ حمایت ایران از برخی گروه‌ها و غنی‌سازی اورانیوم را علت اصلی تصمیم خود می‌داند و تا زمانی که ایران این موضوعات از نظر او حل نشود، تحریم‌ها وجود دارد شاید در صورت تغییر مواضع ایران شاهد نرمشی در ترامپ باشیم. بنابراین تصور می‌کنم کماکان تحریم‌ها باقی باشد و ترامپ تحریم‌ها را کاهش ندهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟