تسلیت مشاور رهبر انقلاب، باهنر و عارف درپی درگذشت حسین شیخ الاسلام

به گزارش رکنا، متن پیام علی‌اکبر ولایتی به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ‌الاسلام که سالیان بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف و از جمله در حوزه سیاست خارجی فعالیت داشته و دارای شخصیتی انقلابی، مردمی، متواضع، همراه نظام، انقلاب و رهبری بوده‌اند موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

دکتر حسین شیخ‌الاسلام به عنوان یکی از دیپلمات‌های برجسته کشورمان همواره در مسئولیت‌های مختلف از جمله معاونت عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دوران تصدی اینجانب، سفارت ایران در سوریه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مشاورت وزیر امورخارجه، معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و ... نقش ارزشمند و محوری را در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب ایفا نمودند و خدمات مهمی را به کشور عرضه کردند که همواره نام و یاد ایشان به نیکی در اذهان باقی خواهد ماند.

توفیق همکاری نزدیک از دوران وزارت امور خارجه تاکنون با دکتر شیخ‌الاسلام برای اینجانب وجود داشته است که شخصیتی ارزشمند، با اخلاق، متعهد، متخصص و با اخلاص بود.

اینجانب این ضایعه و مصیبت را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، همکاران و دوستان سابق ایشان در وزارت اموز خارجه و تمامی علاقه‌مندان این شخصیت بزرگوار و ارزشی و خانواده‌ معزز آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند رحمان، تعالی درجات و رحمت و غفران الهی را برای وی و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌کنم.»

تسلیت باهنر درپی درگذشت حسین شیخ‌الاسلام

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درگذشت حسین شیخ‌الاسلام بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت گفت.

متن پیام محمدرضا باهنر به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

متاسفانه با خبر شدیم که شامگاه پنجشنبه پانزدهم اسفندماه، برادر عزیزمان دکتر حسین شیخ الاسلام دیپلمات کهنه کار کشورمان و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین پس از عمری تلاش و مجاهدت در محور مقاومت و در حوزه اعتلای سیاست خارجی کشور عزیزمان، دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

اینجانب که سالها شاهد تلاش و تعهد وصف ناشدنی ایشان در عرصه های گوناگون بودم، این مصیبت را به دوستان و همکاران ایشان در حوزه دیپلماسی و همچنین برادران و اعضای جامعه اسلامی مهندسین و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن برادر تازه درگذشته علوّ درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.»

عارف درگذشت شیخ‌الاسلام را تسلیت گفت

همچنین رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت حسین شیخ‌الاسلام - دیپلمات باسابقه و نماینده ادوار مجلس - تاکید کرد که او در چارچوب اعتقادات سیاسی خود عمل می‌کرد و هیچگاه از جاده انصاف برای مخالفش خارج نمی‌شد.

در پیام تسلیت محمدرضا عارف آمده است:

«برادر عزیز و رفیق دیرینه‌ام، حسین شیخ‌الاسلام از میان ما رفت و دوستدارانش را در غم و اندوه فرو برد.

رفاقت من با حسین شیخ‌الاسلام به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و به فعالیت مشترکمان در انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا برمی‌گردد. انسانی متواضع، فروتن، اخلاق‌مدار و داری صفات نیک و حسنه که زبانزد همه کسانی بود که با این مرد بزرگوار ارتباط داشتند. تعهد بالای او رمز موفقیت چشمگیر او در صحنه‌های مختلف بود. حسین شیخ‌الاسلام در چارچوب اعتقادات سیاسی خود عمل می‌کرد، ولی هیچگاه از جاده انصاف برای مخالفش خارج نمی‌شد و در حوزه تخصصی‌اش یعنی روابط بین‌الملل چه در دولت اصلاحات و چه در مسئولیت‌های دیگرش در ادوار مختلف با تبحر و تیزهوشی فعالیت می‌کرد.

این ضایعه اسفناک را به خانواده محترم شیخ‌الاسلام و بستگان داغدار و دوستدارانش تسلیت عرض می‌کنم. از خدای بزرگ شادی روح ایشان را خواهانم و امیدوارم با اولیا محشور گردد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟