مراسم اربعین شهید قاسم سلیمانی در لبنان برگزار شد

به گزارش رکنا، سفارت ایران در لبنان و جنبش حزب‌الله به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسمی در بعلبک با حضور شیخ «محمد یزبک» نماینده شرعی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب و «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان برگزار کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، شیخ یزبک بر ادامه مسیر مقاومت از تهران تا فلسطین تأکید کرد و گفت: این مسیر به شکل قدرتمندتر و قاطعانه‌ای از سوی [سردار اسماعیل]«قاآنی» جانشین [سردار قاسم] «سلیمانی» ادامه پیدا خواهد کرد؛ معامله قرن سراب و توطئه‌ای است که اجرا نخواهد شد و محور مقاومت و مخالفت فلسطینی‌ها بر این موضوع تأکید دارند.

وی ادامه داد: بر روی وحدت ملت فلسطین و پذیرش شیوه مقاومت توسط این ملت حساب باز کرده‌ایم. این شیوه، فلسطین را به صاحبانش باز خواهد گرداند و چیزی جز وحدت و پیروزی و اخراج آمریکا از منطقه این پروژه مقاومت را تقویت نخواهد کرد. جای تمام طرح‌های شیطان زباله‌دان تاریخ است. دیدیم که در اردن معامله قرن به سطل زباله انداخته شد و سرنوشت تمام پروژه‌های شیطان همین است.

شیخ یزبک در ادامه به تمام شهدایی که در خاک فلسطین به شهادت رسیده‌اند، درود فرستاد، بر مقاومت و وحدت تأکید کرد و گفت، تنها با این روش امکان بازگشت به تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر وجود دارد.

وی گفت: به دستاوردهای پروژه مقاومت و پیروزی‌های به دست آمده در یمن تا سوریه چشم دوخته‌ایم پیروزی‌هایی که باعث بازپس‌گیری و پاکسازی اراضی بیشتری از لوث تروریسم شد؛ همانطور که به عراقی که برای وحدت و اخراج اشغالگر تلاش می‌کنیم، می‌نگریم.

عباس خامه یار هم ضمن اعلام اینکه دشمنی با انقلاب ایران از همان لحظات اولیه پیروزی انقلاب آغاز شده، افزود: شدیدترین تحریم های ظالمانه علیه ایران به کار گرفته شد اما تقویت مقابله با استکبار نیز بر اعتماد ما برای پیروزی افزوده است و این وعده‌ای الهی است که محقق خواهد شد.

وی ادامه داد ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی سختترین فشارها و تحریم‌ها را به کار گرفت. آمریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق منجر به خسارت بزرگی به ایران و محور مقاومت شد اما خون پاک این شهدا در قلب ملت ایران و ملت‌های بیدار در برابر استکبار وجود دارد.

خامه یار تصریح کرد: اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و منطقه آغاز شده و گروه‌ها عقب‌گرد نخواهند داشت و بویژه پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تا خروج کامل اشغالگران از اعراق آرام نخواهند نشست. اگر آمریکایی‌ها اقدام به خروج از عراق و منطقه نکنند ضربه‌های مقاومت آنها را مجبور به عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی در پایان ضمن اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت تا آزادسازی کامل اراضی اشغالی و ایجاد دولت فلسطینی با مرکزیت قدس شریف ایستاده، تأکید کرد، ملت فلسطین اجازه اجرایی شدن معامله قرن را نخواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟