ارتباط سردار سلیمانی با آیت‌الله هاشمی هیچ گاه قطع نشد

به گزارش رکنا، «رضا سلیمانی»، مسئول روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوران مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، در ارتباط با «رابطه آیت‌الله هاشمی و شهید سردار سلیمانی» گفت: شهادت جانسوز مالک اشتر زمان، سردار سلیمانی خیلی سخت بود. سلیمانی به علت خصوصیات اخلاقی و خصوصیاتش به عنوان یک فرمانده مقتدر در قلب همه مردم جا داشت. دامنه اقتدار و فرماندهی سلیمانی جهانی شده بود و از ایشان به عنوان، یک سردار و ژنرال برجسته ایران نام می برند. حالا حالاها جای حاج قاسم سلیمانی در کشور ما به عنوان یک فرمانده نظامی بااخلاق و عارف واقعا خالی خواهد ماند.

او ادامه داد: مرحوم هاشمی با شهید سلیمانی خاطرات زیادی دارد. سردار سلیمانی در زمان جنگ در گفتگوها، جلسات و مشورت‌ها با آیت‌الله هاشمی حضور داشتند چون ایشان یکی از فرماندهان جنگ بودند و در اقتضای زمانی که برای فرماندهان کار پیش می‌آمد با ایشان تماس می‌گرفت و مشورت می‌کرد. در خاطرات آیت‌الله هاشمی از سردار سلیمانی زیاد ذکر شده که به عنوان فرمانده لشگر با ایشان در تماس بودند. بعد از جنگ هم در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی و زمان مجمع تشخیص، آیت‌الله هاشمی با سردار سلیمانی دیدارهای تقریبا منظمی داشتند.

سلیمانی مطرح کرد: سردار سلیمانی هیچ موقع ارتباط‌شان با آیت‌الله هاشمی قطع نشد و هیچ مقطعی را نمی‌توانم نام ببرم که ایشان ارتباط‌شان را قطع کرده باشند. بسیار می دیدیم که ایشان در مجمع تشخیص مصلحت می‌آمدند. بیشتر جلسات مرحوم هاشمی با شهید سردار سلیمانی خصوصی بود و غیر خبری، جلساتی یک ساعته و گاهی طولانی و خصوصی و دونفره برگزار می‌شد.

او بیان کرد: آیت‌الله هاشمی سپرده بود سردار سلیمانی هر زمان وقت خواستند خارج از نوبت به ایشان وقت داده شود. تا آخرین روز حیات آیت‌الله هاشمی، سردار سلیمانی ارتباطش را با ایشان قطع نکرد حتی در اوج مسائلی که برای، مرحوم هاشمی پیش آمده بود.

منبع: برنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟