معترضان کرد خطاب به آمریکایی ها: «آیندگان شما خائنان را لعنت می‌کنند» + فیلم

به گزارش رکنا، شب گذشته شماری از فعالان کرد شمال سوریه با حضور در برابر یک کاروان نظامی آمریکایی که در حال ترک شمال سوریه بود، به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد اعتراض کردند.

خبرگزاری شمال (ان‌پی‌ای) وابسته به شبه‌نظامیان کرد با انتشار ویدئویی از این حرکت اعتراضی، نوشته است که حاضران در این تجمع، دست‌نوشته‌هایی به دست داشتند که روی آن نوشته بود: «شما به کردها خیانت کردید، آیندگان شما را لعن و نفرین می‌کنند.»

روی دست‌نوشته یکی دیگر از معترضان هم نوشته بود: «به فرزندانتان بگویید که کردها را تنها گذاشتید تا کشته شوند.»

با وجود این اعتراضات، کاروان نظامی آمریکا بی‌توجه به معترضان، از کنار آن‌ها گذر کرده و به مسیر خود در جهت خروج از سوریه ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، این اعتراض در مسیر خروجی شهر «قامشلی» به سمت گذرگاه «سیمالکا» که در مرز میان سوریه و عراق واقع شده، انجام گرفته است.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیروز (یکشنبه) تأیید کرد که تقریبا تمام ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در شمال سوریه این منطقه را ترک کرده و در غرب عراق مستقر می‌شوند.

خروج نظامیان آمریکایی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حدود دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که تصمیم گرفته از سوریه عقب‌نشینی کند. در پی اعلام این تصمیم، ارتش ترکیه عملیاتی را علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه آغاز کرد.

شبه‌نظامیان کرد که در سال‌های اخیر با اتکا به آمریکا بخش بزرگی از شمال سوریه را تحت کنترل خود داشتند و در عمل به عنوان نیروی زمینی ارتش آمریکا فعالیت می‌کردند، این تصمیم ترامپ را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 511887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟