یک کودک‌آزار پلید مشاور ولیعهد ابوظبی شد؟ / او با 40 سال زندان مواجه است ! + جزییات باورنکردنی

به گزارش رکنا، سایت انگلیسی "میدل‌ایست‌آی" با انتشار یک مقاله بلند به قلم دانیا العقاد و ایان کوبین درباره بیوگرافی جورج نادر تاجر لبنانی-آمریکایی و مشاور سابق محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که در حال حاضر به اتهام داشتن تصاویر تعرض جنسی به کودکان در گوشی خود در آمریکا در زندان به سر می‌برد نوشت: چگونه یک کودک آزار به رکن اصلی روابط میان امارات و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مشاور ولیعهد ابوظبی تبدیل شد؟

در این یادداشت آمده است: نادر احتمالاً به اتهام سوء استفاده از کودکان در موارد مبتذل با حکم حبس به مدت ۴۰ سال مواجه شود. این درحالی است که وی از همان زمان رشدش شیفته جمع آوری پول بود و به یکی از نقاط ارتباطی اصلی میان دولت ترامپ و بن زاید تبدیل شد.

نادر از همان دوره رونالد ریگان، رئیس جمهوری آمریکا در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ با فراهم کردن خطوط ارتباطی مخفی با شخصیت‌هایی در خاورمیانه که گاهاً دور از دسترس بودند، تلاش می‌کرد تا به فردی تبدیل شود که دولت بعدی آمریکا از وجود وی بی‌نیاز نباشد.

ترامپ، عربستان و امارات

نادر در سال‌های اخیر به بن زاید در تعامل با مسکو و واشنگتن کمک می‌کرد و کلید ایجاد ائتلاف جدید میان دولت ترامپ، عربستان و امارات بود.

وی بارها و بارها به همراه فیلم‌ها و تصاویر مستهجن از کودکان بازداشت شد و پیشتر نیز به اتهام تجاوز جنسی به کودکان دوره‌ای از مجازات زندان را گذرانده بود.

جورج نادر ماه گذشته میلادی به اتهام داشتن موارد مستهجن از کودکان در دادگاهی در آمریکا حاضر شد. در این موارد مبتذل، کودکانی نشان داده شده که برخی از آنها سه سال بیشتر ندارند و مورد آزار فیزیکی و جنسی و ازجمله با استفاده از حیوانات قرار می‌گیرند.

یک فرد که بیش از ۲۵ سال نادر را می‌شناسد و نخواسته که نامش فاش شود، گفته است، دو آشنای نادر که یکی از آنها در واشنگتن بوده و فرد دیگر یک شخصیت سرشناس در حوزه خلیج فارس است نیز همان تمایلات جنسی را دارند که نادر دارد.

مصاحبه‌ها

نادر در سال ۱۹۹۵ متولد شد و در شهر ساحلی بترون در شمال لبنان رشد کرد و پس از آن در سن ۱۵ سالگی به کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا سفر کرد و به دنبال آن در سال ۱۹۸۰ مجله "میدل ایست اینسایت" را در خانه خود در اوهایو تأسیس کرد.

سپس نادر علی‌رغم پایین بودن مهارت‌های زبانی و نوشتاری‌اش به انجام مصاحبه با مقاماتی در خاورمیانه مانند یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین و فاروق الشرع، وزیر خارجه سابق سوریه می‌پرداخت.

نادر از ۴۰ روزنامه‌نگار عرب خواست تا به منظور پاسخگویی به تمایل اسحاق رابین، نخست‌وزیر سابق اسرائیل که در سال ۱۹۹۳ با یاسر عرفات در کاخ سفید دیدار کرده بود، کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کنند.

طبق گفته یکی دیگر از آشنایان نادر، وی یک فرد متقلب حرفه‌ای و سخت دل بود و جیمز بیکر، وزیر خارجه در دولت جورج بوش احترام خاصی برایش قائل بود.

نادر همچنین یک مصاحبه قابل توجه و گسترده را با امام خمینی در سال ۱۹۸۷ منتشر کرد و وی پیشتر با رهبرانی از حزب‌الله لبنان و افسران اطلاعاتی سوریه و اسرائیل دیدار کرده بود.

مجله‌های مبتذل

بازرس گمرک آمریکا ماه مارس گذشته نسبت به یک بسته که از آمستردام برای نادر ارسال شده بود شک کرد و پس از تفتیش این بسته چند طراحی انیمیشن مبتذل کودکان و چند مجله که کودکان عریان در حال انجام کارهای مبتذل را به تصویر کشیده بودند، کشف شد.

این مسأله مأموران گمرک را بر آن داشت تا خانه وی را تفتیش کنند و در جریان تفتیش منزل نادر موارد این چنینی بیشتر کشف شد و هیئت عالی منصفه واشنگتن او را به ارسال و واردات موارد مبتذل کودکان متهم کرد.

نادر در سال ۱۹۹۸ در یک "دیپلماسی شاتل" میان سوریه و اسرائیل درباره بلندی‌های جولان شرکت کرد. اما پس از شکست این تحرکات دیپلماتیک مخفی شد تا زمانی که عراق پسا جنگ ظهور کرد. در این زمان وی خود را به عنوان یک دست نشانده به شرکت امنیتی بلک واتر پیشنهاد داد اما اریک پرنس، بنیانگذار این شرکت نپذیرفت که نادر به طور مستقیم در این شرکت مشغول شود و وی را به عنوان "مشاور توسعه کسب و کار" برای انجام معاملات شکست خورده با دولت عراق استخدام کرد.

نشست مخفیانه در یک کشتی تفریحی

نادر پیش از مستقر شدن در ابوظبی و تعیین به عنوان مشاور سیاسی بن زاید، تلاش کرد تا برای انجام یک معامله اسلحه میان دولت عراق و روسیه که پس از گذشت یک ماه به دلایلی لغو شده بود میانجیگری کند.

جورج نادر در اواخر سال ۲۰۱۵، نشست محرمانه‌ای را در یک کشتی تفریحی برگزار کرد و در آن سران کشورهای عرب را قایقی در دریای سرخ گردهم آورد و هدف وی نیز این بود که امارات، عربستان، مصر، اردن، بحرین و لیبی با نفوذ ترکیه و ایران در منطقه مقابله کنند.

در اوایل سال ۲۰۱۸ و چند هفته پس از کشف یک مخفیگاه تعرض به کودکان دیگر توسط دفتر تبلیغات فدرال FBI، نادر همکاری با رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را آغاز کرد.

در همین راستا، نادر به مولر گفته است که وی پیش از برگزاری انتخابات تماس‌های خود با دو کمپ انتخاباتی ترامپ و کلینتون را گسترده‌تر کرده بود، طوری که گفته می‌شود که یکی از عوامل ارتباطی وی با تیم ترامپ جوئل زامل، کارشناس اسرائیلی شبکه‌های اجتماعی و صاحب گروه PSY بوده که یک شرکت اطلاعاتی ویژه اسرائیلی متخصص در زمینه دستکاری‌های رسانه‌های اجتماعی است.

نادر و تیم ترامپ

روابط قوی نادر با تیم ترامپ از طریق پرنس بوده وی سال ۲۰۱۰ به ابوظبی سفر کرد و بر تشکیل یک نیرو متشکل از ۸۰۰ سرباز و مزدور خارجی نظارت داشته است.

نادر اوت ۲۰۱۶ با بن زاید، زامل و پسر بزرگ ترامپ در نیویورک دیدار کرد.

نویسندگان این مقاله می‌گویند درحالی که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در کاخ سفید بود بن زاید بلافاصله پس از پیروزی ترامپ در انتخابات به نیویورک رفت تا نشستی را با نادر و سه عضو اصلی در تیم جدید ترامپ یعنی جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا، مایکل فلن، مشاور امنیت ملی و استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق دونالد ترامپ برگزار کند.

بن زاید و اوباما

اوباما و مقامات بلندپایه در دولت وی از امارات ناامید شدند، زیرا اینگونه معمول است که رهبران خارجی پیشتر دولت آمریکا را از برنامه‌های خود برای سفر به این کشور مطلع می‌کنند.

نادر در ماه‌های پس از انتخابات آمریکا به میهمان همیشگی کاخ سفید تبدیل و با بنن و کوشنر دوست شد.

نادر پس از آن به منظور حمایت از تلاش‌ها برای اتخاذ موضع سختگیرانه آمریکا در قبال قطر بیش از دو میلیون دلار به به الیوت بویدی تحویل داد کسی که یکی از بزرگترین حامیان مالی دونالد ترامپ بود. طرح مشترک بویدی و نادر فشار برای برکناری رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا و متقاعد کردن کاخ سفید به مقابله جدی‌تر با قطر و ایران بود.

نادر همچنین با تشویق‌های بن زاید تلاش می‌کرد تا یک همایش دیپلماتیک سه‌جانبه میان آمریکا، روسیه و امارات برگزار کند.

نشست محرمانه در سیشل

نادر به همراه اریک پرنس ژانویه ۲۰۱۷ نشست محرمانه‌ای را با حضور بن زاید و کریل دیمیتریف، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه که فردی نزدیک به پوتین است در هتلی در سیشل برگزار کرد که پس از آن باعث گمانه‌زنی‌هایی شد مبنی بر اینکه بن زاید قصد دارد تا به میانجیگر میان واشنگتن و مسکو تبدیل شد.

نقش ده‌ها ساله نادر در عرصه بین‌المللی هم اکنون به پایان خود نزدیک شده است و وی سوم ژوئن به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی آمریکا بازداشت و اتهامات جنسی علیه وی مطرح شد.

اگرچه نادر با موافقت با همکاری با مولر از مصونیت قضایی برخوردار شد اما اینگونه به نظر می‌رسد که این معامله تنها به دلیل شهادت وی درباره روابطش با مقامات روس ادامه یافته و یا اینکه لغو شده است.

نوارهای ویدیوئی و نامه‌نگاری‌ها

نمایندگان دادستانی می‌گویند که بازرسان علاوه بر نوارهای ویدیوئی به نامه‌نگاری‌های متقابلی را میان نادر و بن زاید و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دست یافته‌اند و دادگاه همچنین دلایل و علل جنایتی که نادر با انتقال یک پسر بچه ۱۴ ساله از چک مرتکب شده را بررسی کرده است. وی پس از ارتکاب این جنایت کودک و مادر وی را تهدید کرده که در صورت اطلاع به دیگران به آنها صدمه فیزیکی خواهد زد.

در خاتمه این مقاله آمده است: چنانچه نادر محکوم شود با ۱۵ تا ۴۰ سال حبس مواجه خواهد شد و دادگاه نیز با این موضوع موافقت کرده که علاوه بر ۹ وکیل وی می‌توان سه دستیار و یک روانپزشک متخصص در زمینه جرایم جنسی برای وی تامین کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟