کره شمالی سالگرد سفر رهبر انقلاب به پیونگ‌یانگ را گرامی داشت

به گزارش گروه سیاسی رکنا ، نشستی برای بزرگداشت سی‌امین سالگرد دیدار «کیم ایل سونگ» رهبر متوفی کره شمالی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در باشگاه دیپلماتیک «تائدونگانگ» به مناسبت هفته دوستی کره شمالی و ایران برگزار شد. رهبر انقلاب در دوران ریاست‌جمهوری به کره شمالی سفر کرده بودند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، سید «محسن عمادی» سفیر ایران در کره شمالی و کارکنان سفارتخانه ایران در این مراسم حضور پیدا کردند.
«پاک کیونگ ایل» معاون رئیس کمیته کره‌ای روابط فرهنگی با کشورهای خارجی به همراه برخی دیگر از مقامات و مسئولان کره شمالی در این نشست حضور داشتند.
بنا بر این گزارش، کیونگ ایل و عمادی سخنرانی‌هایی را در این مراسم ایراد کردند و تصریح کردند که دیدار و گفت‌وگو میان کیم ایل سونگ و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی بود زیرا اساس روابط گسترده دوجانبه در زمینه‌های گوناگون از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ را بنیانگذاری کرد.
سخنرانان این نشست متعهد شدند تلاش‌های مثبتی در راستای توسعه و تقویت روابط دوستانه و همکاری در سطوح عالی به کار گیرند زیرا مردم هر دو کشور تمایل دارند تا بدون مداخله نیروهای خارجی، به پیشرفت‌های مستقل دست یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟