در حالی که همه توجه ها متوجه موارد نقض آتش بس توسط عناصر مسلح در حماه و ادلب و ناتوانی ترکیه از اجرای تعهداتش بر اساس توافق سوچی، مبنی بر خروج گروه های تروریستی از ادلب بود، خبرگزاری آناتولی تنها منبعی بود که از درگیری بین پلیس نظامی روسیه و سپاه پاسداران ایرانی در دیرالزور و حلب گزارش داد و اذهان را متوجه این درگیری در سوریه کرد.

اولین منبعی که خبر را دریافت کرده و از آن در بخش های خبری خود به طور مفصل استفاده کرده و نظر تحلیلگران و کارشناسان را به خود جلب کرد، رسانه های وابسته به عربستان و امارات بودند. بدیهی است که چنین خبری تا چه اندازه می تواند به پیشبرد اهداف و نقشه های آنها در سوریه کمک کند.

البته تاکنون ایران و روسیه هیچ یک نظری درباره این خبر نداده اند؛ آیا به این دلیل که روسیه می ترسد که بگوید نیروهایش در درگیری های سوریه مجروح شده اند. اگر این خبر صحیح باشد و کسی کشته شده باشد آیا نباید جنازه آنها به ایران بازگردانده شود. از این گذشته مقامات نظامی سوریه از انتشار چنین خبری ابراز شگفتی کرده و آن را به کلی تکذیب کرده اند.

خبرگزاری آناتولی سعی کرده است چنین وانمود کند که اختلافات روسیه و ترکیه به خاطر حضور ایران در فرودگاه حلب است در حالی که نیروهای ایرانی و حزب الله از همان ابتدای بحران در این فرودگاه بوده و هنوز هم هستند و روس ها هر از گاهی از این فرودگاه استفاده نظامی کرده و می کنند. پس چرا باید روسیه چنین درخواستی را مطرح کند؟

ترویج چنین شایعه هایی فقط به خاطر این است که طراحان این شایعه، تمام امید خود را در سوریه از دست داده اند. آمریکا دست به اعمال فشار اقتصادی و رسانه ای می زند تا شاید بتواند رمز پایداری سوریه را بشکند و آمال و آرزوهای مرتجعین عرب و استعمار غرب را محقق سازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

العالم

کدخبر: 471042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟