مستندی که پشت‌پرده آمدنیوز را افشا کرد

به گزارش رکنا، اصلاً متوجه نیست که واقعیت مطلبی که به دستش رسیده چیست؛ همین که علیه نظام جمهوری اسلامی باشد، کفایت می‌کند. برایش مهم نیست مطالبش صحت دارد یا خیر؟ تکذیب می‌شود یا نه؟ شاید هم احمق است و بدون آنکه بداند خبری که منتشر می‌کند تا چه اندازه دروغ است و آیا صحت دارد یا ندارد دکمه «انتشار» را کلیک می‌کند!

«آمد نیوز»؛ پای ثابت دروغ‌های شبکه‌های اجتماعی

یک روز راهپیمایی‌های میلیونی مردم در ۲۲‌بهمن را کم‌رنگ و معدود نشان می‌دهد، روز دیگر کوچک‌ترین تجمع در دورترین نقاط ایران را به خبر اول مملکت تبدیل می‌کند. مدیرانش می‌خواهند نشان بدهند که شبه‌رسانه آن‌ها بی‌طرف است و از جایی حمایت فکری و مالی نمی‌شود؛ اما هر از گاهی برخی همکاران سابق‌شان علیه خودشان افشاگری می‌کنند و پشت پرده آن‌ها را رو می‌کنند. صحبت درباره «آمدنیوز»؛ پای ثابت دروغ‌های شبکه‌های اجتماعی است.

یکی از دغدغه‌های ادمین‌های کانال تلگرامی آمدنیوز پر کردن محتواست. آن‌ها به این منظور هر خبر، مطلب و عکسی که به دست‌شان می‌رسد بدون اندکی اطلاع از درستی یا نادرستی آن را منتشر می‌کنند. البته برخی دیگر این موضوع را تکنیک آن‌ها برای مسموم کردن فضا می‌دانند.

مؤسس و بانی کانال آمدنیوز، شخصی به نام «روح‌الله زم» فرزند محمدعلی زم است. روح‌الله زم معروف به «نیما» که در پناه چند لایه سرویس‌های اطلاعات اروپایی و با تغذیه مستمر از سوی موساد و سیا موفق شد به لیدر حمایت براندازان جمهوری اسلامی تبدیل شود، در این کانال به دنبال آن است به مخاطبان خود القا کند که دسترسی‌های ویژه و بسیار سطح بالایی به اسناد «به کلی سری» دارد و می‌تواند پشت پرده همه پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی را پیش از دیگران، فاش سازد.

اسناد متعددی از روح‌الله زم و همکاری تنگاتنگ او با سعودی‌ها و صهیونیست‌ها وجود دارد؛ بگذریم از این که فقط گذری به محتوای تولید شده توسط این کانال در جریان اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته و غائله دراویش در خیابان پاسداران، به خوبی نشان می‌دهد که کارگزاران چنین کانال‌هایی، مجری دستورات کدام نهاد‌های اطلاعاتی هستند.

پشت پرده هدایت آمدنیوز

البته زم در اداره کانال آمدنیوز، تنها نیست. در دی سال‌۹۶ یک کانال تلگرامی -که ظاهراً توسط یکی از عوامل سابق آمدنیوز شکل گرفت- به افشاگری درباره ماهیت کانال «آمدنیوز» و مدیر آن پرداخت. این کانال با نام «زم کیست» که به محتوای گروه کاری آمدنیوز در پیام‌رسان اجتماعی دسترسی داشت، بخشی از مکالمات اعضای اداره‌کننده این کانال ضد امنیتی را منتشر کرد. در ۱۹‌بهمن‌ماه‌۹۶، خبری توسط این کانال منتشر شد که در فضای مجازی و رسانه‌ای بازتاب چندانی پیدا نکرد، چون سوژه خبر در داخل ایران چندان چهره شناخته‌شده‌ای نبود. در این خبر آمده بود که «مهدی جلالی تهرانی» مدیر میز ایران در اندیشکده بروکینگز، مؤسس و مدیر اصلی جریان «آمدنیوز» است.

جلالی تهرانی که در مراکز مرتبط با سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا، تحصیل و تحقیق کرده، به گواه نوشته‌ها، مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خود، کاملاً در پازل سیاسی، نظامی و امنیتی محور عبری-عربی حرکت می‌کند. برای مثال، او اردیبهشت سال‌۱۳۹۵ چند روز پس از اینکه رضا پهلوی جایزه «یادبود هلوکاست» را از صهیونیست‌ها دریافت کرد، در مصاحبه‌ای با سایت ضد انقلاب «تقاطع»، به صراحت از لزوم به رسمیت شمردن صهیونیسم گفت.

نقطه پایان «آمد نیوز»

از همه این‌ها گذشته، اکنون در روز‌های چهلمین سال جمهوری اسلامی، مستندی با عنوان «ایستگاه پایانی دروغ» تهیه شده تا کمی پرده‌ها را کنار بزند و راز‌ها را افشا کند.

در این مستند که شب گذشته از اخبار ۲۰:۳۰ پخش شد، سوژه فردی ۳۸‌ساله است که مدت‌ها در رصد جامع اطلاعاتی قرار گرفته و با تدبیر مسوولان امنیتی، در مسیر جدیدی هدایت می‌شود و این اقدام، بسیاری از گره‌های امنیتی را می‌گشاید. (۱)

مستند «ایستگاه پایانی دروغ» و افشای پشت‌پرده آمدنیوز و اپوزیسیون

«این مستند را تا لحظه پایان بدون پلک زدن دنبال کنید چراکه شگفتی و غافلگیری بزرگی را برای شما تدارک دیده است.» این طلیعه مستند «ایستگاه پایانی دروغ» است که دیشب از شبکه‌های یک، دو و خبر سیما پخش شد. شاید اصلی‌ترین کسانی که با دیدن این مستند شگفت‌زده شده‌اند، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و برخی کشور‌های اروپایی هستند که دیشب تازه متوجه شدند شاه‌مهره‌های آن‌ها در تور اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار دارند. همان شاه‌مهره‌هایی که آمریکا به اتکای آن‌ها رجز می‌خواند که انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی خود را نمی‌بیند!

در این مستند، پس از نمایش رویاپردازی جان بولتون در اجلاس منافقین در پاریس که گفته بود حکومت ایران چهل سالگی خود را نمی‌بیند، تصریح می‌شود که «حالا در روز‌های چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی تصمیم گرفته‌ایم فقط کمی پرده‌ها را کنار بزنیم و راز‌ها را برملا کنیم.»

این مستند گوشه‌ای از ماهیت واقعی یکی از رسانه‌های مسموم را روشن می‌کند تا مردم و آزاداندیشان جهان آگاه شوند که پشت ظاهر فریبنده این رسانه‌ها چه افکار سست و خرافی و چه اهداف پست منفعت‌طلبانه و چه ساختار پوچ و توخالی قرار گرفته است.

سوژه فردی ۳۸ ساله است که مدت‌ها در رصد جامعه اطلاعاتی کشور قرار می‌گیرد و با تدبیر مسئولین امنیتی در مسیری جدید هدایت می‌شود و رابط اطلاعاتی ایران برای افشای ماهیت پلید روح‌الله زم معروف به نیما زم می‌شود.

منبع خبری سوپر فوق سری آمدنیوز طی فرآیندی پیچیده و فنی با تمام اطلاعات و داده‌های موجودش در اختیار جامعه اطلاعاتی قرار می‌گیرد.

او آنقدر مورد اعتماد و وثوق نیما زم قرار می‌گیرد که حتی نگارش اخبار جعلی و خودساخته اتاق فرمان اطلاعاتی ایران را هم به او دیکته می‌کند.

زم در پناه چند لایه سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و با تغذیه مستمر از سوی سیا و موساد قصد داشت به لیدر هدایت افکار عمومی و براندازی در ایران تبدیل شود. نیما زم در کانال آمدنیوز تلاش می‌کند به مخاطبان خود بباوراند دسترسی‌های ویژه و بسیار سطح بالا به اسناد به کلی سری در جمهوری اسلامی ایران دارد و می‌تواند پشت پرده همه پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی را قبل از دیگران فاش کند.

او اگرچه کوچک است، اما یکی از مهم‌ترین دارایی‌های اطلاعاتی دشمنان ملت ایران است و برای آن‌ها آنقدر ارزشمند است که همه شبکه اپوزیسیون خارج از کشور را به او متصل می‌کنند.

این مستند نشان می‌دهد شاه کلید ارتباطی ایران با بازی هنرمندانه خود چگونه با وی همکلام و همرنگ می‌شود تا نفوذ خود را بر او افزایش دهد. «ایستگاه پایانی دروغ» نشان می‌دهد اخبار به اصطلاح فوق سری کانال آمدنیوز پای کدام بساط پخت و پز می‌شود و سلطان اوهام یعنی نیما زم تا چه حد مغبون و فریفته شده است.

در حالیکه چندین سرویس اطلاعاتی همزمان هدایت و حفاظت زم را بر عهده دارند، جامعه اطلاعاتی ایران با عبور از این سیستم چند لایه و پیچیده هدایت اصلی او را با هدف رسوا کردن او و نشان دادن عمق بی‌پایگی و سستی ادعا‌های کانال آمدنیوز در دست می‌گیرد و از سرویس‌های پر طمطراق غربی و صهیونیستی هم کاری برای نجات آقای توهم ساخته نیست. جامعه اطلاعاتی ایران می‌خواست ببیند او تا چه‌اندازه احمق است و در خوراندن داستان‌های مضحک به او تا چه‌اندازه می‌توان جلو رفت! به همین منظور سناریونویسان اطلاعاتی هر شب داستان‌هایی را تحت عنوان اخبار فوق سری ساخته و پرداخته کرده و به آمدنیوز می‌دهند و همه این داستان‌ها بی‌کم و کاست از سوی او مورد استقبال قرار می‌گیرد!

حتی جالب است که هیچیک از سرویس‌های اطلاعاتی که با مسلسل در حال مراقبت شبانه‌روزی از زم هستند، در طول این مدت که او بازیچه دستگاه اطلاعاتی ایران شده نه می‌توانند از موضوع سر در بیاورند و نه هشداری به وی بدهند.

سرویس‌های اطلاعاتی غربی آنچنان در تور عملیات اطلاعاتی ایران گرفتار می‌شوند که حتی پای دوربین اطلاعاتی ایران به درون خودرو‌های حفاظت شده آنان باز می‌شود.

زم فقط می‌خواهد دیده شود و در سرخط خبر‌ها باشد. به همین خاطر هر داستان و افسانه‌ای را پذیرفته و منتشر می‌کند. البته هرچه داستان‌هایی که به او گفته می‌شود تخیلی‌تر و دروغ‌های گفته شده در آن شاخدارتر باشد بیشتر ذوق زده می‌شود. نمونه آن ماجرای جدایی هاتگرام و طلاگرام از تلگرام است که نام شخصی جعلی به اسم «واسیلی دورسیف» به میان می‌آید و یا خبر جعلی تعطیلی سه کویر! و ممانعت از حضور گردشگران در آن به دلیل آزمایش‌های فوق سری که از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نیز توسط زم پخش می‌شود.

او به سبب داستان‌های توهم آلودی که شبانه از رابط اطلاعاتی ایران می‌گیرد و منتشر می‌کند، صاحب جایگاهی ویژه در میان شبکه عنکبوتی ضد انقلاب همچون بنی صدر، رضا پهلوی، امیر عباس فخرآور، اردشیر امیر ارجمند، پیر مؤذن، فاطمه حقیقت‌جو، سازگارا و تقریباً همه افرادی که در این دایره دسته‌بندی می‌شوند، دارد. دار و دسته احمق‌ها که تا کاخ سفید ترامپ امتداد دارند، هر کدام برای خود یک نیما زم هستند؛ همانقدر متوهم همانقدر آشفته حال و پریشان.

نیما زم به جامعه اطلاعاتی ایران این امکان را داد تا در کنار وظایف خطیر و مأموریت‌های دشواری که بر عهده دارد، کمی تفریح کند و به واسطه او عمق و عیار ضد انقلابی را که به آمریکا و اسراییل امید بسته است بتواند در ایران انقلاب به راه بیندازد، برای همه روشن کند. پس از بازی با اخبار از سوی سناریونویسان اطلاعاتی، نوبت به بازی با افراد می‌رسد! تا کمی از اوضاع درونی ضد انقلاب و پیاده نظام آن‌ها روشن شود.

در مرحله اول اتاق فرمان به سراغ امیر عباس فخرآور می‌رود. زم به رابط اطلاعاتی ایران در تماس تصویری می‌گوید «فخرآور روزی ۶۰ بار پیام می‌زند و پیام می‌دهد. زیگیل و سیریش…! هیچکس را در خارج نداریم که جلوی ۲۰ نفر اسمش را ببری و عین ۲۰ نفر بگویند ما کنار این نمی‌نشینیم!»

امیر عباس فخرآور یکی از عناصر سرویس جاسوسی آمریکا است که در آلودی و وابستگی به دشمن ملت کارنامه‌ای سیاه دارد. او حتی برای این وابستگی پوشش و خط قرمزی هم قائل نیست و خودش رسماً اعلام کرده است که عاشق اسراییل است. زم می‌گوید به فخرآور هرزه سیاسی می‌گویند.

زم: رضا پهلوی هر شب سان دیدن را در خانه‌اش تمرین می‌کند!

یکی دیگر از کسانی که در این شبکه عنکبوتی جایگاهی مضحک و جالب دارد رضا پهلوی است که به قول زم او را آدم حساب نمی‌کنند. فخرآور می‌گوید اعضای کنگره آمریکا حتی او را نمی‌شناسند و به هیچ کجا حساب نمی‌کنند. رضا پهلوی و زم از طریق یک کانال مخفی در ارتباط هستند. پهلوی خواهان خوش رقصی زم است و باور کرده او به اخبار سری دسترسی داشته و لیدر آشوب‌ها در ایران است. نازیلا گلستان از اعضای دفتر رضا پهلوی یکی از رابط‌های میان این دو است. پهلوی خواهان تعیین موضع زم در میان ضدانقلاب است و زم هم نرخ تعیین کرده و می‌خواهد سهم او از آینده مشخص شود!

البته او برای خود نقشی بسیار مهم‌تر قائل است و او را تحقیر می‌کند و می‌گوید یک بخشداری هم به رضا پهلوی نخواهند داد. زم می‌گوید؛ مردم پدر او را بیرون کرده‌اند و دیوانه نشده‌اند که پسرش را برگردانند. او همچنین می‌گوید از داخل خانه پهلوی نیز خبر داشته می‌داند که رضا پهلوی چنان متوهم است شب‌ها سان دیدن از رژه نظامیان را تمرین می‌کند! وی از قول بنی صدر، رضا پهلوی را چیزی در حد قاذورات می‌نامد!

قسمت دوم این مستند امشب پخش می‌شود. (۲)  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: روزنامه صبح نو

کدخبر: 462028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟