به گزارش گروه سیاسی رکنا، نشریه آلمانی «اشپیگل» در مطلبی اعلام کرد که کشورهای اروپایی قصد دارند به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نهاد مالی مستقل تاسیس کنند.

در این مطلب آمده است از اول ماه نوامبر آمریکا قصد دارد تا تحریم‌های جدید علیه ایران را اجرایی کند که این اقدام مانع از روابط بازرگانی میان اتحادیه اروپا و ایران خواهد شد؛ از این رو آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا نگذارند چنین اتفاقی بیافتد.

به موجب این گزارش، آلمان، انگلیس و فرانسه، تلاش می‌کنند شرکت‌های اروپایی را از پیامدهای ناشی از این تحریم‌ها در امان نگه دارند. آن‌ها قصد دارند تا اول نوامبر یک موسسه مالی تاسیس کنند که تنها وظیفه آن دور زدن کانال‌های مالی معمول و پرداخت برای معاملات بازرگانی با ایران باشد. قرار است این موسسه جدید بانک نباشد بلکه در قالب حقوقی، مستقل فعالیت کند.

این تصمیم این مزیت را دارد که نیازمند سرمایه و یا بودجه عمومی نیست. همچنین چنین تاسیساتی باید در اختیار تمامی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد.

این کشورها همچنین در نظر دارند بر خلاف آمریکا همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بمانند و به روابط تجاری خود با این کشور ادامه دهند.

 

 

کدخبر: 416452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟