محمد الحوثی: عربستان جرأت ندارد با ایران در سوریه روبه‌ رو شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، امروز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود عربستان سعودی و امارات عربی متحده را به سخره گرفت.
الحوثی درباره ادعاهای ریاض مبنی بر مقابله با ایران و همپیمانانش در سوریه اعلام کرد که اگر عربستان به گفته خودش می‌توانست با ایران وارد جنگ شود، قطعا مانند تهران در سوریه حضور داشت و ثقل نظامی خود را با همپیماناش در سوریه متمرکز میکرد.
وی تأکید کرد که عربستان پس از شکست در سوریه میگوید که در صورت نیاز حاضر است در این کشور حضور داشته باشد، ولی باید بدانها گفت که «این مسئله باید سریعتر طی چند سال قبل انجام میشد، ولی آنان جرأت ندارند با ایران و همپیمانشان در سوریه روبه‌رو شوند».
این رهبر جنبش انصار الله یمن ادامه داد: «ژنرالهای سعودی از تشنجهای رسانه ای دست بردارند که از رهگذر آنان در تلاشند این گونه وانمود کنند که میتواند [به حضور] ایران پایان دهند و ایران دشمن نخست آنان است».
الحوثی تأکید کرد که جنگ در سوریه ادامه دارد و «ژنرالهای ایرانی از [سردار قاسم] سلیمانی گرفته تا کوچکترین سرباز جنگ را مدیریت میکنند... ولی شما (مسئولان سعودی) در کجای سوریه حضور دارید و ژنرالهای شما در آنجا چه کسانی هستند؟».
این مسئول یمنی درباره استانداردهای دوگانه امارات در قبال ایران هم گفت: «اماراتی‌ها مدعی محاصره ایران در یمن هستند، ولی دست به دامان ایران هستند تا شرکتهای خود را در دبی باقی نگه دارد».
شبکه خبری العالم گزارش داد، ادعاهای تحریک آمیز امارات علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که گمرک جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که امارات در صدر کشورهایی است که طی 9 ماه گذشته روابط بازرگانی با تهران دارد.
 

 

کدخبر: 377136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟