«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند!/ رهبر کره شمالی وارد کره جنوبی شد+ فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 12.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای اولین بار در تاریخ وارد کره جنوبی شد و در یک روستای مرزی با "مون جائه این" رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. 

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند
کیم جونگ اون با این کار نام خود را به عنوان اولین رهبر کره شمالی ثبت کرد که پس از ۷۰ سال قدم در خاک کره جنوبی گذاشت.
خبرگزاری رسمی کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود کیم جونگ اون، رهبر این کشور بامداد جمعه پیونگ یانگ را به مقصد روستای مرزی پانمونجوم ترک خواهد کرد تا در نشستی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی شرکت کند.
همچنین تلویزیون دولتی کره جنوبی بامداد جمعه تصاویری از عزیمت مون جائه این، رئیس جمهور این کشور را به محل برگزاری نشست با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در روستای پانمونجوم پخش کرد. مکانی موسوم به «خانه صلح» در منطقه غیرنظامی بین دو کشور برای این دیدار در نظر گرفته شده است.

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند
خبرگزاری رویترز اعلام کرد دقایقی پیش از آنکه رهبر کره شمالی وارد محل مذاکرات شود، تیم امنیتی وی اقدام به وارسی محل برای یافتن مواد منفجره احتمالی و دستگاه شنود کردند. همچنین پیش از ورود کیم جونگ اون، تیم امنیتی او ماده ضدعفونی‌کننده‌ای را در هوا، بر روی صندلی‌ها و سایر نقاطی که رهبر کره شمالی با آن تماس داشت، اسپری کرد.

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند
هنگام دست دادن سران دو کره در خط مرزی دو کشور، رهبر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی خواست او هم وارد خاک کره شمالی شود تا آنجا هم با یکدیگر عکس یادگاری بگیرند.

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند
کیم جونگ اون در ابتدای دیدار خود با رئیس‌جمهور کره جنوبی در دفتر یادبود این اجلاس نوشت: عصر جدیدی در روابط دو کره از این لحظه آغاز شد، زمانی برای صلح در تاریخ. انتظارات بالاست و ما از گذشته درس‌های زیادی گرفته‌ایم. اگر ما به توافق خوبی دست یابیم ولی به آن پایبند نباشیم باعث ایجاد ناامیدی در میان مردم خواهیم شد. 
پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی از رهبر کره شمالی، سران دو کره به طور رسمی پشت میز مذاکره نشستند. پیش از شروع این مذاکرات، رهبر کره شمالی مزاحی انجام داد که موجب خنده حضار و رئیس جمهور کره جنوبی شد. او گفت اگر دعوت شود حاضر است به سئول هم سفر کند.
در این دور از مذاکرات که با حضور خبرنگاران صورت گرفت، کیم جونگ اون را خواهرش همراهی می‌کرد و در مقابل، دو تن از اعضای هیئت دولت کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور را مشایعت می‌کنند. از سال 2007، این برای نخستین بار است که دیداری در این سطح بین مقامات دو کشور برگزار می‌شود و البته اولین بار در تاریخ است که یک رهبر کره شمالی وارد خاک کره جنوبی می‌شود.
یک مقام کره جنوبی با اشاره به دور اول مذاکرات اعلام کرد سران کره شمالی و جنوبی در نشست خود، درباره خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلح دائم بحث و تبادل نظر کردند.
یون یونگ چان، سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی، به نقل از رهبر کره شمالی گفت: «امیدوارم بتوانیم از این فرصت به عنوان سنگ بنایی برای التیام بخشیدن به زخم‌ها و توسعه روابط دو کره استفاده کنیم.»
رئیس‌جمهور کره جنوبی پس از کاشت نهال یادبود سفر رهبر کره شمالی به این کشور اعلام کرد که او نیز در پاییز به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد.

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند

«این» و «اون» تاریخ‌ساز شدند

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟