قاضی مقیسه خطاب به وکیل فلاح: دفاعیات موکلتان در پرونده موجود است/ شما باید در دادگاه نظام اسلامی درست صحبت کنید

به گزارش گروه سیاسی رکنا، پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی Judge مقیسه برگزار شد.
قاضی مقیسه خطاب به وکلا گفت: شما مسلمان هستید و خداوند را در نظر بگیرید، پانزدهمین جلسه این دادگاه در حال برگزاری است و هر جلسه دوساعت تا سه ساعت برگزار شده است، این درست نیست که دادگاه را متهم کنید که اجازه دفاع نداده اید و اینها سخنان واهی است و در شان یک وکیل نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و امیدواریم وکلا در لایحه و در مدافعاتی که انجام می دهند این موضوع را رعایت کنند
قاضی مقیسه پس از قرائت اتهامات متهم ردیف سوم پرونده از او خواست تا از خود دفاع کند که حمید فلاح هروی گفت که در حال حاضر وکلایم دفاعیات را ارایه می دهند و خودم در انتهای دادگاه مطالبی را مطرح می کنم.
میرسجاد سعیدمهر وکیل حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی در جایگاه حاضر شد و گفت: دفاعیات خود را به اتفاق آقایان مهرشاد و فلاحتی تنظیم کرده ام که در اخر لایحه‌ای ارائه می‌شود. پس از مطالعه دقیق پرونده و استماع دفاعیات مشخص شد که موکلم از بسیاری از اتهامات مندرج در کیفرخواست مبرا است و به استناد اسناد پرونده ثابت می‌کنم انچه که در اتهامات موکلم بیان شده به استناد اتکای مستندات پرونده است و موکلم هیچ نقشی در عملیات کلاهبرداری Fraud و پولشویی متهم ردیف اول نداشته که در جریان رسیدگی دادسرا از این مساله مهم غفلت شده است. نتیجه گیری دادسرا درباره موکلم اشتباه بوده و انچه از مستندات ارایه کردیم گم شده است. 
قاضی مقیسه خطاب به وی گفت: دفاعیات موکلتان در پرونده موجود است و گم نشده ضمن اینکه در دادگاه قبلی قاضی محترم پرونده این دفاعیات را قبول نکرده و براساس ان حکم اعدام execution صادر کرده است. 
وی افزود: در لایحه وکیل شمس جز یکسری اتهامات به دادگاه نکته دیگری وجود ندارد و این حرف شما که می‌گویید اطلاعات گم شده متوجه می‌شویم که پرونده را وکلا مطالعه نکرده اند.
قاضی مقیسه گفت: اوراق گم نشده و یک خط هم جایی نرفته شما باید در دادگاه نظام اسلامی درست صحبت کنید این حرف‌ها به منزله متهم کردن دادگاه به برداشتن اوراق پرونده است. اقرار کنید که اشتباه کردید. 
وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: در کیفرخواست موکلم سه عنوان اتهامی مشارکت درکلاهبرداری اچ کی و تامین اجتماعی و مشارکت در پولشویی امده است که مستندات قانونی کیفرخواست تاریخ وقوع جرایم را سال ۹۱ اعلام کرده است. 
وی گفت: اولا اتهامات مربوط به جعل‌های گسترده که به متهم اصلی نسبت داده شده بود حتی یک مورد هم به موکلم نسبت داده نشده بلکه متهم ردیف اول در بیشتر اتهامات به تنهایی متهم شناخته شده است. به موکلم کلاهبرداری از شرکت نیکو نسبت داده نشده و اتهامات پولشویی موکلم براساس اسناد دفتری ثبت شده که نیاز به بازنگری مجدد دارد. 
قاضی مقیسه خطاب به وکیل فلاح هروی گفت: آقای وکیل در جلسات گذشته دادگاه خواب بودید.
سعیدمهر خطاب به قاضی گفت: من در جلسات گذشته خواب نبودم و حتی در 26 جلسه دادکاه گذشته حضور داشتم و انچه می گویم براساس مندرجات کیفرخواست و در دفاع از موکلم است.
مقیسه خطاب به وی گفت: موکل شما برای چه در تاسیس بانک fiib نقش داشته پول نفت را کجا برده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟