کره‌شمالی: آماده حمله به آمریکا می‌شویم

رکنا سیاسی: خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه به نقل از \"کیم جونگ اون\" گزارش داد: عملیات شلیک موشک بالستیک مانند نبردی واقعی است، این نخستین گام از عملیات نظامی ارتش خلق کره در اقیانوس آرام، و مقدمه ای مهم برای هدف قرار دادن (پایگاه) گوام آمریکا است.
بر اساس گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری کره جنوبی نیز اعلام کرده است که پیونگ یانگ مواضع کره شمالی و اقدامات آمریکا را زیر نظر دارد. 
\"دونالد ترامپ\" رئیس جمهور آمریکا دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، درخصوص تعامل با کره شمالی همه گزینه ها روی میز است، و جهان آخرین پیام کره شمالی را کاملا آشکار و مفهوم دریافت کرد. 
کره جنوبی روز سه شنبه از اقدام کره شمالی در شلیک یک موشک و عبور آن از آسمان ژاپن خبر داد.
ارتش ژاپن نیز اعلام کرد، ارتفاع موشک شلیک شده بسیار بالا بود و تهدیدی برای کشور به شمار نمی آمد، به همین دلیل آن را سرنگون نکرد. 
کره شمالی پیشتر نیز در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ، اعلام کرده بود که حمله موشکی به جزیره گوام را بررسی می‌کند.
جزیره‌ گوام اگرچه بخشی از خاک آمریکا محسوب نمی‌شود، اما از سال 1898 در قلمرو ایالات متحده قرار گرفته است. مساحت آن تنها 541 کیلومتر مربع است. جمعیت گوام هم در حدود 160 هزار نفراست، با این حال 30 درصد مساحت آن را پایگاه‌های نظامی آمریکا شکل می‌دهند، و حدود 6 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این جزیره کوچک مستقر هستند.
نزدیکی گوام به چین، فیلیپین، ژاپن و شبه‌جزیره کره باعث شده تا آمریکایی‌ها آن را به‌عنوان پایگاهی نظامی برای خود در شرق آسیا برگزینند. این جزیره حدود 3 هزار کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟