آیت الله مروارید، یار دیرین امام و از پیشگامان انقلاب اسلامی درگذشت+ عکس

رکنا سیاسی: ایشان مبارزات سیاسی خود را با سخنرانی بر منابر علیه رژیم شاه از سال ۱۳۳۷ شروع کرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را برای تقویت نهضت حضرت امام گسترش داد.

آیت الله علی اصغر مروارید در سال ۱۳۴۲، بعد از قیام پانزده خرداد دستگیر شد و پس از آزادی، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمینی(ره) پس از آزادی Freedom به هنگام بازدید از مناطق قم، آقای مروارید را به منبر می‌فرستاد تا جایی که وی به‌عنوان سخنگوی امام خمینی(ره) در اذهان جای گرفت.

تداوم مبارزات باعث دستگیری‌های مکرر وی شد؛ به‌طوری‌که در سال ۱۳۴۳ مجدداً دستگیر شد و مدتی را در زندان Prison رژیم شاه گذراند. در سال ۱۳۴۷ به مسجد حضرت مهدی(عج) ویلای تهران رفت و به اقامه‌ی نماز پرداخت.

ایشان در سال ۱۳۴۹، به خاطر سخنرانی‌هایش دستگیر و به ۱۸ ماه اقامت اجباری (تبعید) در ایرانشهر محکوم شد، ولی این حکم در دادگاه تجدید نظر فسخ و حکم برائت صادر گردید. در همان سال دوباره دستگیر و مدت سه ماه زندانی Prisoner شد. در خرداد ۱۳۵۱ نیز توسط مأموران رژیم شاه دستگیر و به سه سال تبعید محکوم شد. مدت محکومیت وی در سال ۱۳۵۴ به اتمام رسید و وی به تهران بازگشت و مبارزات سیاسی خود را ادامه داد.

از این عالم وارسته ۲ کتاب ارزشمند سلسلة الینابیع الفقهیة و تحقیق اللمعة الدمشقیة فی الفقه الإمامیة (با همکاری برادر مرحوم شان آیت الله محمدتقی مروارید) به جا مانده است.

پیکر آیت الله علی اصغر مروارید(ره) ساعت ۸ صبح فردا یکشنبه (۱۵ مردادماه ۹۶) در حسینیه شماره۲ جماران تشییع و در حرم مطهر شاه عبدالعظیم به خاک سپرده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟