تایید صلاحیت 4500 نفر دیگر در انتخابات شورای شهر

علی اصغر احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی وزارت خارجه، ستاد انتخابات خارج از کشور و شورای نگهبان، هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور تشکیل شد.

وی افزود: در تمامی کشورهای هدف اقدامات لازم انجام شده است، تنها در یک کشور مواردی داشتیم که توسط وزارت امورخارجه به اطلاع مردم رسید؛ دلیل این اقدام آن بوده که قوانین و مقررات آن کشور می گوید انتخابات دیگر کشورها باید در مراکز سفارت خانه ها و کنسولگری ها برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: به دلیل نوع تعاملی که با آن کشور داریم، به دنبال آن هستیم تا شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم، اگر بتوانیم از سفارتخانه کشورهای دوست برای برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین درباره تعداد رد صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: در مجموع 290 هزار نفر در این انتخابات نام نویسی کردند که تعدادی از آنان انصراف دادند.

احمدی اظهار داشت: در گام اول بررسی صلاحیت ها که توسط هیات های اجرایی و نظارت در مرکز بخش و شهرستان انجام شد، سه و نیم درصد یعنی 10 هزار نفر براساس پاسخ استعلام ها و تصمیم این هیات ها رد صلاحیت شدند که افراد رد صلاحیت شده می توانستند در مهلت مقرر اعتراض کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: هیات های نظارت بالا دستی نتایجی را بیان کرده اند اما در هیات نظارت مرکزی نتیجه نهایی اعلام نشده است. آماری که از نتایج بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت داریم حاکی از آن است که حدود چهار هزار و 500 نفر به تعداد 10 هزار نفر رد صلاحیت شده اضافه شده است.

وی ادامه داد: منتظر هستیم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نتایج نهایی را تا 17 اردیبهشت ماه اعلام کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 262466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟