آمریکا باز هم کره شمالی را تهدید به حمله کرد

تنش‌های لفظی میان مقامات آمریکایی و کره شمالی باز هم اوج گرفت و این بار آمریکایی‌ها، پیونگ‌یانگ را به ساقط شدن موشک‌های شلیک‌شده تهدید کردند.
این خبر را چند منبع اطلاعاتی به شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز داده و گفته‌اند که پس از اعلام در راه بودن «اتفاقی بزرگ» از سوی پیونگ‌یانگ، کاخ سفید متقاعد شده که احتمالاً یک آزمایش اتمی دیگر در راه است و عزم خود را برای مقابله با این آزمایش، جزم کرده است.
منابع این خبر گفته‌اند که آمریکا 2 ناو جنگی در منطقه شرق آسیا مستقر کرده که برای ساقط کردن موشک‌های بردبلند، موشک‌های تام‌هاوک در عرشه خود دارند؛ تام‌هاوک همان موشکی است که بامداد جمعه هفته پیش، به خرج عربستان و از روی دو ناو آمریکایی مستقر در شرق مدیترانه، به سمت پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه شلیک شد.
منابع آمریکایی گفته‌اند که این بار ناوها خیلی نزدیک شده‌اند و یکی از رزمناوها به فاصله 300 کیلومتری ساحل کره شمالی رسیده است.
آمریکا که از واکنش چین به استقرار بمب اتم در خاک کره جنوبی واهمه دارد، بمب‌افکن‌های راهبردی دارای قابلیت حمل تسلیحات سنگین اتمی را هم در پایگاه گوام مستقر و ناو هواپیمابر «کارل وینسون» را نیز به سمت منطقه روانه کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: فارس

کدخبر: 257090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟