کمتر از سه روز پس از صدور دستور رئیس قوه قضائیه ، در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اعطای مرخصی به 552 نفر از زندانیان سراسر استان سمنان انجام شد

به گزارش رکنا ، آقای محمد جعفر عبدالهی در تشریح این خبر بیان داشتند : به منظور جامه عمل پوشاندن به دستور ریاست معزز قوه قضاییه مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای بهره مندی زندانیان زن در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ارفاقات قانونی ، بلافاصله به تمامی روسا ، دادستان ها و مسئولین زندان‌های سراسر استان سمنان ابلاغ تا رسیدگی به این موضوع به صورت جدی عملیاتی و پیگیری شود.

ایشان در تشریح جزئیات نحوه اجرای این دستورالعمل به مسئولان قضایی سراسر استان سمنان افزوند: در این دستورالعمل به مسئولان قضایی و روسای زندان‌های استان سمنان تأکید شده با تشکیل کارگروه مشترک و مشتمل از افراد با تجربه وآشنا به پرونده های زندانیان محبوس به صورت شبانه روزی افراد حائز شرایط شناسایی و با نگاه رأفت اسلامی شرایط بهره مندی آنان از ارفاقات قانونی را فراهم کنند .

مسئول ارشد دستگاه قضایی استان ادامه دادند:  در این رابطه مسئولان قضایی و روسای سازمان زندان‌ها ی سراسر استان با حضور در ندامتگاه های سطح استان سمنان به صورت چهره به چهره با مددجویان زن دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کردند.

آقای محمد جعفر عبدالهی تصریح کردند : صبح امروز به همراه دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای انقلاب شهرستان سمنان به زندان مرکزی سمنان عزیمت و در جمع بانوان بند نسوان آن ندامتگاه حاضر و با یکایک بانوان محبوس حتی زندانیان جرائم امنیتی گفتگو و به صورت چهره به چهره و بدون واسطه شنونده مسائل آنان بوده و افرادحائز شرایط از ارفاقات قانونی بهره مند شدند .

ایشان افزودند: این بازدید مشتمل بر انجام اموری اعم از : ارشاد قانونی بانوان زندانی ، دستور اعمال ارفاقات قانونی برای بانوان زندانی مشمول ، بررسی پرونده بانوان زندانی تحت قرار منتهی به بازداشت ، پیگیری روند پروژه های درحال ساخت و تکمیل آن ندامتگاه و صدور دستور پیگیری در خصوص دیگر مسائل مطروحه از سوی آنان بوده . همچنین کیفیت شرایط بهداشتی و تغذیه زندانیان بویژه بانوان محبوس مورد بررسی قرار گرفت .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه تشریح کردند : در کمتر از سه روز پس از ابلاغ دستور ریاست محترم قوه قضائیه به حوزه های قضایی سطح استان سمنان ، مجموعاً به 552 نفر از زندانیان مستعد شرایط قانونی اعم آقایان و بانوان مرخصی پنج روزه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (صلوات الله علیها) اعطاء و همچنین در استان سمنان هیچ بانوی زندانی بلاتکلیف محبوس نیست .

آقای محمد جعفر عبدالهی در ادامه از اعطای بسته های معیشتی به تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند بند نسوان سطح استان اشاره و تشریح کردند : به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دستگاه قضایی استان سمنان از خانواده زندانیان نیازمند غافل نبوده و در مجموع به 328 خانواده زندانیان نیازمند محبوس در ندامتگاه های سراسر استان سمنان اعم از آقایان و بانوان ، سبد کالا مشتمل بر مواد غذایی و کالاهای ضروری و بن کارت نقدی جهت خرید نیازهای ضروری معیشتی آنان اعطاء شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان افزودند :  برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دادگستری استان سمنان در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه ، نظارت بر امور زندان و زندانیان از مهم ترین وظایف دستگاه قضایی استان بشمار می آید و در این راستا این موضوع با جدیت پیگیری و بازدیدهای سرزده و از پیش تعیین شده از زندان های استان بیش از گذشته ادامه دارد .

گفتنی است بنا به تأکید رئیس کل دادگستری استان ، مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از زندان های شرق استان بازدید و پیگیر روند بررسی پرونده های زندانیان مشمول از ارفاقات قانونی بودند .

 

 

کدخبر: 860914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟