انسداد مجاری اشکی چه علائمی دارد؟

به گزارش رکنا، یک فوق تخصص شبکیه با بیان اینکه اشک ریزش ، خارج شدن چرک از مجاری اشکی واقع در گوشه داخل پلک ، قرمزی و التهاب پذیری، ایجاد تورم و آبسه در گوشه داخلی چشم از علائم انسداد مجاری اشکی هستند گفت: عمل جراحی اشک ریزش مجاری اشکی برای اصلاح انسداد مجاری اشکی چشم در بزرگسالان انجام می شود.

دکتر لیلا رضایی با بیان اینکه در صورت عدم درمان بیمار به روش معمولی، جراحی صورت می گیرد گفت: جراحی انسداد مجرای اشکی به دو روش داخلی و خارجی صورت می‌گیرد که نوع داخلی از طریق بینی و با انجام آندوسکوپی بینی و نوع خارجی نیز از طریق برش پوست کناره بینی و قسمت داخلی و تحتانی پلک صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کمپرس سرد بر روی پانسمان محل زخم ، وضعیت نیمه نشسته یا نشسته بسیار ، کنترل محل زخم از نظر خونریزی ، پرهیز از وارد کردن فشار (فین کردن) از جمله توصیه هایی است که بیمار پس از عمل جراحی  باید انجام دهد.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه در این گروه از بیماران پانسمان چشم و تامپون بینی برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل انجام می‌شود تاکید کرد: مصرف آنتی بیوتیک خوراکی به مدت ۵ تا ۷ روز ، قطره‌های چشم و بینی باید بعد از عمل به مدت ۲ تا ۳ هفته ادامه یابد .

وی با بیان اینکه برداشتن بخیه‌ها در روز پنجم تا هفتم بعد از عمل صورت می گیرد گفت: استحمام از روز سوم بعد از عمل امکان پذیر است از انجام فعالیت‌های ورزشی و فین کردن به مدت دو تا سه هفته خودداری شود.

به گفته وی خونریزی مختصر از بینی عادی است در صورت بروز خونریزی شدید و غیر معمول ابتدا باید بیمار را آرام کرد و سر را در موقعیتی بالاتر از تن قرار داد در صورت عدم کنترل خونریزی لازم است به یکی از مراکز درمانی یا پزشک معالج خود مراجعه کرد.

کدخبر: 905119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟