لایه بردار های خانگی پوست  / جوان بمانید

لایه بردار پوست / به گزارش رکنا، تنها در این صورت است که این نوع کرم‌های لایه‌بردار تاثیر خود را نشان می‌دهند. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر محصول اشتباه انتخاب کنید ممکن است به پوست‌تان آسیب برسانید.

لایه‌بردار برای پوست خشک

هنگام خرید کرم‌های لایه‌برداری در صورتی که پوست خشک دارید به ترکیبات موجود در آن دقت کنید که حتما آلفاهیدروکسی اسید داشته باشد. پوست شما به‌گونه‌ای است که فقط باید سلول‌های مرده آن برداشته شود به همین دلیل نباید محصول مورد نظر پوستتان را خشک کند. اگر پوست خشک دارید با نظر پزشک متخصص کرم مورد نظرتان را انتخاب کنید تا کمترین اشتباه را داشته باشید.

لایه‌بردار برای پوست چرب

اگر پوست‌تان چرب است باید محصولاتی را انتخاب کنید که در آن‌ها بتا هیدروکسی اسید وجود داشته باشد. این اسید لایه‌برداری لازم را هم از سطح پوست و هم از منافذ آن انجام می‌دهد. برای رسیدن به نتیجه بهتر و داشتن پوست شفاف‌تر باید یک روز در میان این کرم را استفاده کنید و در کنار آن از لایه‌بردارهای مکانیکی نیز کمک بگیرید.

لایه‌بردار برای پوست مستعد آکنه

اگر صورتتان آکنه دارد یا مستعد آکنه است بهترین گزینه درمانی انجام لایه‌برداری برای پوست شماست چون پوستی که آکنه دارد سلول مرده بیشتری تولید می‌کنند و از آنجا که پوست نمی‌تواند این سلول‌ها را از بین ببرد در سطح پوست باقی می‌ماند و منافذ پوست را بسته و تولید آکنه بیشتر می‌کند. این پوست‌ها حساس هستند و انجام لایه‌بردارهای مکانیکی می‌تواند آکنه‌ها را بدتر کند. به همین دلیل بهتر است روزانه از لایه‌برداری که حاوی بتاهیدروکسی اسید است، استفاده کنید. در صورتی که آکنه‌ها شدید هستند بهتر است با متخصص مشورت کنید تا از لایه‌بردارهای حاوی رتینوئید برای شما استفاده کند.

لایه‌بردار برای پوست معمولی

اگر پوست معمولی یا مختلط دارید بهتر است از یک لایه‌بردار بتاهیدروکسی اسید یا یک لایه‌بردار مکانیکی بسیار ملایم مثل اسکراب‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از میکرودرم ابریژن هم استفاده کنید. این نوع لایه‌بردار برای پوست‌های معمولی بسیار مفید است. بعد از انجام لایه‌برداری می‌توانید از کرم‌های مغذی استفاده کنید؛ چون در این شرایط جذب پوست بسیار بالاست.

لایه‌بردار برای پوست حساس

در صورتی که پوست‌تان حساس است نباید بیش از هفته‌ای 2 بار از لایه‌بردار استفاده کنید. هنگام تهیه این نوع کرم‌ها باید حواستان باشد که در ترکیبات آن مقدار زیادی مواد الکلی و اسیدی مثل اسیدهای گلیکول و رتینوئید استفاده نشده باشد. چون پوستتان حساس است هر نوع لایه‌برداری که خریدید بهتر است در قسمت کوچکی از پوست‌تان آن را امتحان کنید و از حساسیت نداشتن به آن اطمینان حاصل کنید. شما باید هفته‌ای یک‌بار از یک اسکراب ملایم استفاده کنید.

نکاتی مهم درباره لایه‌برداری

اگر فکر کنید وقتی دچار آکنه هستید فقط سطح خارجی پوست‌تان درگیر است، اشتباه می‌کنید و در اصل لایه‌های عمیق پوست هم آکنه دارد. ممکن است سطح خارجی پوست بهبود یابد و درنتیجه به نظر بیاید که دیگر مشکلی وجود ندارد اما همچنان در لایه‌های زیرین آسیب‌ها وجود داشته باشد و درنتیجه شما از لایه‌برداری رضایت نداشته باشید. واقعیت این است که لایه‌برداری و پیلینگ با برداشتن سلول‌های سطحی پوست باعث می‌شود آسیب‌دیدگی‌های زیرین پوست به سطح آمده و هویدا شود و درنتیجه فرد احساس کند پوستش بدتر شده‌ است. اما این آسیب‌دیدگی‌ها چندان طول نمی‌کشد و به‌محض این‌که اسکارها و جوشگاه‌ها بهبود یابد، پوست سالم کم‌کم خودش را نشان می‌دهد.

همه مزایای لایه‌بردارها

لایه‌بردارها با برداشتن سلو‌ل‌های مرده، پوست شما را روشن کرده و باعث می‌شوند پوست مواد مغذی موجود در کرم‌ها را بهتر جذب کند اما به غیر از این‌ها لایه‌بردارها مزایای دیگری نیز دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بهبود جریان خون است. وقتی شما روی پوست لیف یا کیسه‌ می‌کشید روی جریان خون زیر پوست تاثیر می‌گذارد و این تاثیرگذاری باعث جابه‌جایی اکسیژن و مواد مغذی در پوست شما می‌شود و حال پوست‌تان بهتر می‌شود. یکی از کاربردهای بسیار مفید لایه‌برداری این است که می‌تواند خطوط بسیار ظریفی را که در اثر پیری روی پوست شما به‌وجود آمده کمرنگ کند البته این نکته را به خاطر داشته باشید که لایه‌برداری از چروک‌ها جلوگیری نمی‌کند چون لایه‌بردارها روی سطح پوست اثر می‌گذارند و این قسمت از پوست تاثیری در به‌وجود آمدن چروک‌ها ندارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟