ترفندهای موثر در نابودی الکتریسیته مو

استفاده از لوسیون می تواند به خارج شدن الکتریسیته از روی موها کمک کند اما هنگام استفاده از لوسیون نباید آن را مستقیما روی موها بزنید چرا که این کار باعث می شود موهایتان چرب و روغنی به نظر برسند.

نمی توان به طور کامل الکتریسیته موها را برطرف کرد ولی می توان آن را به میزان زیادی کاهش داد. یک راهکار ساده استفاده از اسپری مو است. با اسپری مو می توان موها را بهتر شانه کرد. کاربرد ژل نیز بسیار موثر است و در آراستن موها نیز مفید است. نکته بعدی جایی است که موی خود را در آن شانه می کنید.

فرش، موکت یا جوراب انتقال دهنده های بد الکتریسیته هستند و خصوصا با شانه زدن موها الکتریسیته ایجادشده در بدن شما ذخیره می شود و الکتریسیته ساکن باعث بروز شوک الکتریکی می شود. اگر شما کف زمین بایستید که الکتریسیته بدن به زمین منتقل شود، الکتریسیته ساکن بدن منجر به بروز شوک الکتریکی حین شانه زدن نمی شود. اگر همچنان با این راهکارهای ساده الکتریسیته مو دارید، بدانید خشکی محیط و همچنین خشکی بیش از حد موها در بروز این حالت دخیل است که خصوصا اگر موها با موادی نظیر پلاستیک، فیبرهای سنتیک یا پشم در تماس باشد، وسعت زیادی از الکتریسیته ساکن رخ می دهد.

 اولین راهکار عدم استفاده از شانه های پلاستیکی است. این کار از پروازکردن موها جلوگیری می کند پس بهتر است از شانه های چوبی استفاده شود. راهکار دوم این است که نگذارند موهایشان بیش از حد خشک شود. استفاده از نرم کننده ها توصیه می شود. موی خشک تقریبا با انواعی از روغن ها برطرف می شود مثلا به کاربردن روغن زیتون، بادام یا نارگیل روی موها در روز و سپس شستن آنها در شب حداقل ۲ بار در هفته مفید است. استفاده از نرم کننده ها هم به موها کمک می کند تا از شر الکتریسیته خلاص شوند. جنس موهایتان چه خشک باشد، چه چرب یا معمولی، باز هم می توانید از نرم کننده استفاده کنید. فقط سعی کنید که نرم کننده به ریشه ها و کف سر برخورد نکند. نرم کننده را روی ساقه مو بزنید تا هم الکتریسیته نداشته باشد و هم موهایتان روغنی، چرب و بی حالت نشوند.

▪ بهترین نرم کننده ها کدامند؟

بهترین را نمی توان تعریف کرد چون مساله اساسی این است که تفاوت چندانی بین انواع مختلف نرم کننده ها نداریم. این همه تنوع به خاطر بازار تبلیغات است. هر نوع نرم کننده ای که بزنید، می تواند موها را نرم و قابل مرتب کردن کند، به گره نخوردن موها کمک کند، با الکترواستاتیک که موها را «پف» می کند مقابله کند و همچنین به قدرت انعکاسی، درخشندگی و توان موهای خشک و آسیب دیده بیفزاید.

 استفاده از لوسیون نیز می تواند به خارج شدن الکتریسیته از روی موها کمک کند اما هنگام استفاده از لوسیون نباید آن را مستقیما روی موها بزنید چرا که این کار باعث می شود موهایتان چرب و روغنی به نظر برسند. به این منظور باید ابتدا لوسیون را روی دست های خود بمالید و سپس به موها بزنید. از تماس لوسیون به کف سر خودداری کنید.

اگر جریان الکتریسیته موجود در موهایتان زیاد نباشد، همین کار می تواند آن را به طور کلی از بین ببرد. استفاده مستقیم لوسیون به پوست سر به ویژه برای موهای چرب توصیه نمی شود. این کار باعث می شود که موهایتان چرب و صاف به نظر برسند. محصولات دیگری هستند که کاربردهای دیگری دارند اما می توانند به از بین بردن الکتریسیته موها نیز کمک کنند؛ مانند ژل، موس و تافت. این محصولات می توانند در از بین بردن الکتریسیته مفید باشند.

اگر حالت موهایتان خراب نمی شود و قرار نیست از خانه بیرون بروید، می توانید از چند قطره آب نیز استفاده کنید. اگر یک اسپری دست ساز خانگی که شامل ۱۰ پیمانه آب به همراه ۱ پیمانه نرم کننده است را به آرامی به موهای خود اسپری کنید، هم می تواند پیچ و تاب های زیبایی به موهای شما بدهد و هم می تواند الکتریسیته موهایتان را از بین ببرد. این کار برای افرادی که دارای موهایی نازک و شکننده هستند پیشنهاد نمی شود چرا که این کار باعث می شود موهای آنها صاف، بی حالت و چرب به نظر برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟