پاکسازی کلیه با بهترین گیاهان دارویی

 کلیه‌ها عضو‌هایی از بدن هستند که اکثر افراد تا زمانی که به مشکل نخورد، به آن‌ها توجه نمی‌کنند. کلیه‌ها از اندام‌های بسیار مهم بدن هستند و مواد زائد و سموم را از درون خون پاک می‌کنند. آن‌ها به طور روزانه تقریبا ۲۰۰ لیتر خون را تصفیه می‌کنند و در ازای این تصفیه حدود ۲ لیتر ادرار تولید می‌کنند.

کلیه‌ها همچنین به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند، تولید گلبول‌های قرمز را افزایش می‌دهند و ویتامین دی را سنتز می‌کنند. پاکسازی کلیه‌ها روش متداولی برای حفظ سلامت آن‌ها به شمار می‌رود. در این مطلب در رابطه با ۹ گیاه دارویی صحبت می‌کنیم که قادرند کلیه‌ها را پاکسازی کنند.

گیاه سنگ شکن Chanca Piedra

این گیاه که به نام گیاه سنگ شکن شناخته می‌شود، بومی آمریکای جنوبی است و به عنوان گیاه درمانی بالینی استفاده می‌شود. گیاه سنگ شکن برای دفع سنگ کلیه کاربرد دارد. این گیاه با سست کردن مجاری ادراری تکه‌های سنگ را می‌شوید یا عبور کلسیم ناشناخته را افزایش می‌دهد. مصرف این گیاه اغلب به صورت چای انجام می‌شود و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد.

گیاه روئینه زرین

این گیاه برای تقویت دستگاه ادرار و سم زدایی کلیه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمایشات بالینی انجام شده در حیوانات نشان می‌دهد گیاه روئینه زرین التهاب را کم کرده و با عفونت مبارزه می‌کند و در دسته دارو‌های دیورتیک یا ادرارآور قرار می‌گیرد. اگر به آمبروسیا، گل داوودی، همیشه بهار و گیاهان دیگر حساسیت دارید، از خوردن گیاه روئینه زرین اجتناب کنید. این گیاه به صورت چای یا تنتور مصرف می‌شود.

ریشه گل ادریسی

ریشه گل ادریسی در آب حل می‌شود و می‌تواند قسمت‌های ناهموار سنگ کلیه را نرم کند. همچنین ریشه این گیاه به بدن کمک می‌کند تا از کلسیم به درستی استفاده کند. آزمایش‌های مختلفی بر روی ارتباط ریشه گیاه ادریسی با بیماری‌های خود ایمنی، دیابت و آرتروز در حال انجام است. این گیاه به صورت تنتور یا ریشه‌های خشک شده درون کپسول وجود دارد. مصرف این گیاه برای چند روز مشکلی ایجاد نمی‌کند و دوز مصرفی آن باید کمتر از دو گرم در هر بار استفاده در نظر گرفته شود.

گیاه دم اسبی

گیاه دم اسبی یک گیاه ادرارآور و آنتی اکسیدانی است. این گیاه ورم را کاهش می‌دهد، سنگ‌های مثانه و کلیه را کم می‌کند، در درمان بی اختیاری ادرار موثر است و موجب بهبود عفونت دستگاه ادرار می‌شود. این ماده برای سلامت و حمایت از کلیه مفید است و اغلب به شکل چای یا کپسول مصرف می‌گردد. گیاه دم اسبی حاوی ماده شیمیایی به نام تیامیناز است که ویتامین تیامین یا ب ۱ را می‌شکند. مصرف بیش از حد از آن موجب کمبود این ویتامین در بدن می‌شود. مطمئن شوید که گیاه دم اسبی مصرفی شما از گونه سمی Equisetum palustre نباشد.

ریشه کرفس

بذر کرفس و ریشه کرفس ادرارآور هستند. دیورتیک یا ادرارآور‌ها باعث شسته شدن کلیه می‌شوند و ریشه کرفس به دلیل اینکه حاوی پتاسیم و سدیم است، موجب تحریک کلیه می‌گردد. ریشه کرفس قابل خوردن و حاوی مواد مغذی است پس می‌توانید آن را به طور مستقیم مصرف کنید یا آن را به صورت عصاره یا کپسول به کار ببرید. ریشه کرفس برای مفاصل خشک و سفت شده مفید است، با سرطان روده بزرگ مبارزه کرده و میزان خون را در افراد دچار به کم خونی تنظیم می‌کند. کرفس برای هضم و تنظیم حرکات روده نیز مفید است. اگر به کرفس آلرژی دارید، به سراغ مصرف بذر و ریشه آن هم نروید.

ریشه گیاه مدر gravel

این گیاه به نام ریشه کلیه نیز شناخته می‌شود چرا که از زمان‌های گذشته با سلامت کلیه در ارتباط بوده است. ریشه گیاه گراول حاوی اپارین است. این ماده محلول در مقابل ارگانیسم‌های مضر فعال است و کلیه را در برابر عفونت محافظت می‌کند. این گیاه دارویی برای درمان عفونت دستگاه ادرار، نقرس و سنگ کلیه نیز مفید است. ریشه گیاه گراول حاوی آلکالوئید‌های پیرولیزیدینی هپاتوکسیک است که باعث آسیب رسیدن به کبد، سرطان و عیوب مادرزادی در جنین می‌شود. اگر این گیاه را مصرف می‌کنید به دنبال برچسب "عاری از هپاتوکسیک" بر روی آن باشید در غیر این صورت مصرف آن ممکن است باعث بروز مشکل گردد.

گیاه دارویی انگور خرس

این گیاه از دارو‌های قابض به شمار می‌رود که دستگاه ادرار را تسکین داده، آن را به حرکت در می‌آورد و باعث پاکسازی کلیه می‌گردد. این گیاه به عنوان داروی سنتی برای درمان عفونت به کار گرفته می‌شود. آزمایشات بالینی انجام شده نشان می‌دهد که ایبوپروفن و انگور خرس بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها موجب کاهش عفونت‌های خفیف و ساده دستگاه ادرار می‌گردد. این گیاه معمولا به صورت چای یا کپسول استفاده می‌شود. مصرف بلند مدت انگور خرس در دوز‌های بالا ممکن است باعث بروز مشکل شود.

ریشه ختمی

ریشه ختمی به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود و موجب آرام شدن بافت‌های دستگاه ادرار می‌گردد. این داروی گیاهی یک ادرارآور ملایم است و غشای مخاطی را تسکین می‌بخشد. مزایای سلامتی بسیاری دارد و به عنوان یک گیاه دارویی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. خصوصیات آنتی باکتریالی این داروی گیاهی با التهاب مبارزه می‌کند. اگر این گیاه را به عنوان پاک کننده کلیه استفاده می‌کنید، چای آن بیشترین تاثیر را به جای می‌گذارد. مصرف این دارو مشکلی ایجاد نمی‌کند.

ریشه قاصدک

قاصدک حاوی مواد مغذی بوده و برای سلامت بدن مفید است. ریشه قاصدک ادرار آور و همه قسمت‌های گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. این گیاه با التهاب می‌جنگد، به کنترل میزان قند خون و فشار خون کمک می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد. این داروی گیاهی را به صورت چای، کپسول یا تنتور مصرف کنید. این ماده مشکلی به وجود نمی‌آورد. اگر به قاصدک، آمبروسیا، گل داوودی، گل مینا و همیشه بهار حساسیت دارید از ریشه قاصدک برای پاکسازی کلیه استفاده نکنید.

نتیجه گیری

گیاهان دارویی معرفی شده را به اندازه صحیح و در تعادل استفاده کنید چرا که برخی از آن‌ها در دوز‌های بالا مشکل زا هستند. بعضی از آن‌ها مانند قاصدک را می‌توانید در باغچه خودتان هم پرورش دهید و برای درمان از آن استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که آفت کش و علف کش را در برنامه پرورشی خود قرار ندهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟