با این حبه های سفید از سکته قلبی جان سالم به در ببرید

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: براساس تحقیقات متعدد انجام شده، نقش موثر مصرف سیر در پیشگیری از سکته قلبی به اثبات رسیده و این سبزی با کنترل فشار خون و چربی خون، تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

 دکتر «مرجان عجمی» با اشاره به اینکه شواهد اپیدمیولوژیک قابل ملاحظه‌ای نقش درمانی و پیشگیرانه سیر را نشان می‌دهد، افزود: تحقیقات متعدد، اثرات مطلوب بسیاری برای این گیاه بیان کرده است و این اثرات تا حد زیادی به کاهش عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش خطر سرطان، اثر آنتی‌اکسیدانی، اثر ضد میکروبی و افزایش سم‌زدایی خارجی و حمایت کننده از کبد، نسبت داده شده است.

وی یادآور شد: سیر همچنین سرشار از فولیک اسید (نوعی ویتامین گروه B)، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های B2, B1 و B3 است. عجمی افزود: نتایج مطالعات علمی نشان می‌دهد که مصرف سیر اثرات قابل توجهی در کاهش فشار خون، پیشگیری از تصلب شرایین (سخت شدن دیواره رگ‌ها)، کاهش کلسترول خون و تری گلیسیرید، مهار تجمع پلاکتی و جلوگیری از لخته شدن خون دارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات بالینی متعددی اثرات مفید سیر در کاهش فشار خون در بیش از 80 درصد از بیماران مبتلا به پُرفشاری خون را نشان داده است و بسیاری از مطالعات انسانی اثرات سیر و فرآورده‌های آن را در کاهش قابل توجه کلسترول و تری گلیسرید سرم، تایید کرده است.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که سیر خطر بیماری‌های انسدادی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد و خون‌رسانی مویرگی را افزایش می‌دهد ولی مصرف آن توسط بیماران قلبی مبتلا به غلظت خون که داروی ضد انعقاد مثل وارفارین می‌خورند، بیاد زیر نظر پزشک باشد.

عجمی با اشاره به نقش پیشگیرانه سیر در بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی، افزود: افزودن سیر به رژیم غذایی افراد به طور قابل توجهی خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و فشار خون بالا و چربی خون (از عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی) را مهار می‌کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 465167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟